Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Uw mening TX 22

3.2K views 28 replies 20 participants last post by  labrador103  
#1 ·
Heb onlangs de Taurus TX22LR GEN 2 geschoten.
Wat een plezier om te schieten!
De eigenaar van deze Taurus is op de hoogte van mijn medische aandoening en nieuwe terugslaggevoeligheid.
Hij stelde voor dat ik de Taurus TX22 gen 2
LCR 22LR of 22wmr
voor edc zou onderzoeken.

Jouw gedachten-?
Dank u

#3 ·
We bezitten een paar TX22 gen 1's. We vinden ze leuk, de verstelbare vizieren en de loop zijn de zwakke punten geweest. Beide lijken in de nieuwste versie te zijn aangepakt. De betrouwbaarheid is erg goed geweest met de onze. De nauwkeurigheid is acceptabel geweest voor een zelfverdedigingswapen, maar niet zo goed als een trailwapen.

Ik kijk uit naar een paar eerlijke reviews van mensen op straat over de gen 2 voordat ik besluit er een te kopen. Ik heb vorige week mijn lokale wapenwinkel om een prijs gevraagd voor een gen 2 TORO.

#20 ·
We hebben een paar TX22 gen 1's. We vinden ze leuk, de verstelbare vizieren en de loop zijn de zwakke punten geweest. Beide lijken in de nieuwste versie te zijn aangepakt. De betrouwbaarheid is erg goed geweest met de onze. De nauwkeurigheid is acceptabel geweest voor een verdedigingswapen voor thuis, maar niet zo goed als een trail gun.

Ik kijk uit naar een paar eerlijke reviews van de straat over de gen 2 voordat ik besluit er een te kopen. Ik heb mijn lokale wapenwinkel vorige week om een prijs gevraagd voor een gen 2 TORO.
Ook een G1 TX22-eigenaar, wachtend tot de G2-conversiekit weer op voorraad is. Ik gebruik de Lakeline LLC-loop en het is de kosten waard. Ik vind de mogelijkheid om Glock-vizieren en/of optiek te gebruiken met het nieuwe model, het achtervizier op het G1-model is waardeloos.

#7 ·
Ik heb onlangs de Taurus TX22LR GEN 2 geschoten.
Wat een plezier om te schieten
De eigenaar van deze Taurus is op de hoogte van mijn medische aandoening en nieuwe terugslaggevoeligheid
Hij stelde voor dat ik de Taurus TX22 gen 2
LCR 22LR of 22wmr
voor edc
zou onderzoeken.

Jouw gedachten-?
Bedankt
Ik heb een vroege TX22 en na het vervangen van de loop is hij goed geweest.

Ik heb andere pistolen die ik prefereer om mee te plinken, maar de TX is een van de betrouwbaardere.

Wat EDC betreft, denk ik persoonlijk niet dat een .22 adequaat is.

Als de TX22 erg vergelijkbaar is met een Taurus 9mm, dus trainen met de TX zou erg vergelijkbaar zijn met de andere, dan zou ik dat overwegen. In een verdedigingssituatie zou het afvuren van een paar schoten uit een 9mm, zelfs als het pijnlijk is (ik betwijfel of je het tijdens de confrontatie zou merken), veel beter zijn om een dodelijke bedreiging te stoppen dan welke .22 dan ook. Omdat het randvuur is, is de meeste .22LR-munitie niet zo betrouwbaar als typische CF-verdedigingsmunitie.

Niet erg bekend met 22 WMR.

Er zijn ook verminderde 9mm verdedigingsladingen, waardoor het voor jou misschien draaglijk is om met een 9mm te trainen.

#8 ·
Ik zou er nooit voor kiezen om een randvuurpatroon te dragen voor zelfverdediging, alleen al vanwege de betrouwbaarheidsfactor. Als ik daartoe gedwongen zou worden, zou het een kwaliteitsrevolver zijn waarbij een tweede trekker een nieuwe patroon naar boven brengt. Dat gezegd hebbende, ik heb de TX22 al een aantal jaren geschoten en heb onlangs de Gen 2-versie aangeschaft. Ik vind het leuk.

#9 ·
Ik heb de Competition SCR-versie (gen 1) al een paar jaar. Ik heb er waarschijnlijk een paar honderd rondes mee geschoten tot afgelopen zomer, toen ik begon met Steel Challenge. Ik heb er alleen al deze zomer zo'n 2.000 rondes mee geschoten. Hij is zeer betrouwbaar en voldoende nauwkeurig geweest. In de zomer heb ik Tandemkross Eagle-eye vizieren en een trekker toegevoegd, een lichtere trekkerveer gemaakt en een met een picatinny rail gemonteerde duimsteun toegevoegd die ik 3D heb geprint.

#15 ·
Ik heb onlangs de Taurus TX22LR GEN 2 geschoten.
Wat een plezier om te schieten
De eigenaar van deze Taurus is op de hoogte van mijn medische toestand en nieuwe terugslaggevoeligheid
Hij stelde voor dat ik de Taurus TX22 gen 2 zou onderzoeken
LCR 22LR of 22wmr
voor edc

Jouw gedachten-?
Dank u
Mijn dochter en ik hebben onlangs elk een Gen 2 TORO 22LR gekocht. Geen problemen behalve met het 22-schots magazijn (beide pistolen) met FTF, zelfs met minder dan een vol magazijn. Gebeurt meestal met de tweede patroon in beide magazijnen, herhaalt zich enigszins willekeurig en vaak. We hebben geprobeerd online instructies te vinden om deze twee magazijnen schoon te maken, maar tot nu toe geen geluk - ze lijken niet gemaakt te zijn om te demonteren en schoon te maken. Taurus heeft trouwens een gratis aanbieding voor 3x 16-schots magazijnen die ik snel kon krijgen. Ik zal contact opnemen met Taurus om instructies voor het demonteren van het magazijn te krijgen en/of om te zien of er garantieclaims zijn die ik moet indienen - zal rapporteren wat er gebeurt.

#16 ·
Mijn dochter en ik hebben onlangs elk een Gen 2 TORO 22LR gekocht. Geen problemen behalve met het 22-schots magazijn (beide wapens) met FTF, zelfs met minder dan een vol magazijn. Meestal gebeurt het met de tweede patroon in beide magazijnen, herhaalt zich enigszins willekeurig en vaak. We hebben geprobeerd online instructies te vinden om deze twee magazijnen schoon te maken, maar tot nu toe geen succes - ze lijken niet gemaakt te zijn om te demonteren en schoon te maken. Taurus heeft een gratis aanbieding voor 3x 16-schots magazijnen die ik trouwens snel kon krijgen. Ik zal contact opnemen met Taurus om instructies voor het demonteren van het magazijn te krijgen en/of om te zien of er garantieclaims zijn die ik moet indienen - zal terugkoppelen wat er gebeurt.
TX-22 22rd magazijn demontage

YouTube to the rescue.

#25 ·
Ik heb zowel de Competition 5" als de Compact 3.6" TX-22 pistolen, beide met red dots, en ze zijn beter dan al mijn Ruger Mark5 en S&W Victory pistolen. Mijn eerste was de Competition 5" en hij mist nooit een 6" plaat op 53 yards, met één hand - en ik ben slecht met handpistolen. Dat leidde onmiddellijk tot de aankoop van de Compact, die ook uitstekend is, alleen niet zo nauwkeurig op lange afstand voor mij als de Competition, maar goed genoeg om een magazijn vol Federal Punch kogels in een doel ter grootte van een torso op 24 yards te dumpen.

#26 ·
Ik heb zowel de Competition 5" als de Compact 3.6" TX-22 pistolen, beide met red dots, en ze zijn beter geweest dan al mijn Ruger Mark5 en S&W Victory pistolen.
FEIT.

Blij te zien dat iemand anders zich realiseert dat de Ruger Series niet een of andere 'heilige magische pistool' is die schutters onmiddellijk in 10-ring experts verandert. Je hoeft het extra geld niet uit te geven. Het zijn allemaal slechts een kogel en een loop, samen met de vaardigheden van de schutter.

#28 ·
Ik vind de mijne leuk. Ik kreeg hem toen mijn PT-22-dia kapot ging en omdat hij niet meer werd gemaakt, gaven ze me tegoed voor een ander pistool en koos ik de TX-22. Ik betaalde voor de verzending en ze stuurden hem naar een lokale FFL-dealer waar ik hem ophaalde. Hij werkt goed en ik vind de magazijncapaciteit prettig. Ik vind de betrouwbaarheid prettig. Hij voelt licht aan, wat vreemd is voor mij. Ik heb ook een paar Pro Mag 20-ronders gekregen. Ze werken goed en geven me meer capaciteit.