Update, 25 april. Ik heb een loopvoering in de 1904 geplaatst, een loop met een twist van 1-16. Ik had een .22 LR ruimer, en dat is wat ik ervan heb gemaakt. Ik heb de voering en boor gekocht bij Brownell's. Ze hadden een speciale aanbieding, dus ik kreeg een kleine korting. Kostte nog steeds ongeveer $125. De loopgroeven waren verdwenen, waarschijnlijk door corrosieve munitie, en omdat deze nooit was schoongemaakt door de vorige eigenaar(s). Ik gebruikte een draadloze boor om de loop te ruimen. De boor is 5/16", hetzelfde als de buitendiameter van de voering, en heeft een lange geleiding. Vanwege de lengte van de boor moest er vanaf beide uiteinden van de loop worden geboord. Netheid van het boren is niet cruciaal. De epoxy bedekt alles. Zolang de voering met lichte weerstand naar binnen glijdt, zit het goed.
De voering is gemarkeerd aan welk uiteinde de kamer moet worden gesneden. Ik denk dat het iets te maken heeft met de richting waarin de groeven worden gesneden. Ik vond het gemakkelijker om de kamer voor de installatie te snijden. Ik heb de voering bedekt met Acraglas Gel en deze tijdens de installatie gedraaid om de Acraglas te verspreiden. Ik heb een patroon in de kamer van de voering geplaatst en met de bout in de ontvanger liet ik de voering strak tegen de bout glijden. Dit garandeert dat de headspace perfect is. Zorg er gewoon voor dat er geen Acraglas uitkomt of in de ontvanger achterblijft.
De Acraglas stelde zich in een paar uur op en ik liet het een nacht staan. Ik heb de overtollige voering aan de monding afgezaagd, glad gevijld en de monding schoongemaakt met schuurmiddel op een messing schroef. Bij de kamer heb ik een paar slagen met een naaldbestand gemaakt en de extractor groef gesneden. Het ontwerp van dit geweer leent zich voor zeer eenvoudig relinen.
Het geweer werd verkregen met een zelfgemaakt vizier. Ik vond een periodecorrect vizier op eBay en installeerde het. Het geweer schiet nu geweldig. Beter dan ik het kan vasthouden. De patronen kammeren en extraheren gemakkelijk. Vroeger moest ik de hulzen met een zakmes eruit wrikken. Ik gebruikte wat Remington 22 LR, SV munitie, voor de eerste tests en gebruik. Op een dag, nadat ik er niet meer ben, krijgt een of andere jongen ergens een net klein geweer.
Neem me de lange verhandeling niet kwalijk, want 90% hier weet al hoe dit te doen. Dit is opgedragen aan de 10% die het niet weten en geĂŻnteresseerd zouden kunnen zijn.