Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Maakt Green Mountain nog steeds 10/22 lopen?

2.7K views 35 replies 17 participants last post by  scramjet  
#1 ·
Ik hoopte een van hun echt lange lopen te kunnen gebruiken voor een build.

#2 ·
Ik heb al geruime tijd de nieuwe 10/22-lopen op de website van Green Mountain gecontroleerd. Bijna allemaal zijn ze niet op voorraad en blijven ze niet op voorraad.

Weet iemand of Green Mountain nog 10/22-lopen maakt? Gewoon een beetje bezorgd...

Ik hoopte een van hun echt lange lopen te gebruiken voor een build.
Weet niet of GM er nog meer gaat maken, maar deze jongens Rimfire Sports & Custom hebben nog een paar gm-lopen op voorraad, maar geen 28 s
Image

#10 ·
Ik heb al geruime tijd de nieuwe 10/22-lopen op de website van Green Mountain gecontroleerd. Bijna allemaal zijn niet op voorraad en blijven niet op voorraad.

Weet iemand of Green Mountain nog 10/22-lopen maakt? Gewoon een beetje bezorgd...

Ik hoopte een van hun echt lange lopen te gebruiken voor een build.
Hier is het. Langste GM die ik ken. Naar mijn begrip zal GM de garantie niet nakomen als deze niet rechtstreeks bij hen is gekocht. Ik heb er 3 die ik hier heb gekocht en nog nooit de garantie nodig gehad.

#11 ·
Currahee, ik heb die ene al op het oog!

De garantie was de enige reden dat ik de trekker nog niet overhaalde. Ik denk dat ik me niet zo'n zorgen maak over de garantie. Ik heb nog nooit een slechte aftermarket loop gehad.

Je moet de lengte van die loop wel mooi vinden. Ik zou het beestje kunnen porren voordat ik hem neerschiet. Eigenlijk wil ik gewoon een heel lange loop proberen, gewoon voor de lol. De lengte vermindert het volume. Ik zou graag een suppressor willen proberen, maar ben op dit moment niet bereid om de belasting te betalen.

Bedankt!

#12 ·
Ik heb me hetzelfde afgevraagd, of GM is gestopt met het maken van 10/22-lopen. Ik heb een 20" SS GM Sporter taps toelopende loop die geweldig is, vind hem echt leuk op mijn SS Sporter setup.

Ik wacht al een tijdje op de Blued-versie en heb geen plezier meer. Zag er maar één op ebay en wilde het niet op die manier kopen.

Midway heeft Shaw 18" geblauwde Sporter-lopen in de aanbieding, dus ik heb er een gekocht. Dus...., zouden de GM's weer beschikbaar moeten zijn? :ROFLMAO: Mijn SS Sporter zit in een zwarte Hogue-kolf en ik ben dol op de look. Dat gezegd hebbende, ik wil graag een houten kolf geblauwde Sporter hebben en zal deze loop en een houten kolf toevoegen aan een synthetische karabijn die ik al heb.

#13 ·
Ik keek vandaag toevallig naar de site van Green Mountain - ik kijk er af en toe even naar om te zien of de semi-mythische 28-inch roestvrijstalen bull barrel op voorraad is. :)

Het goede nieuws is dat er tot eind april 10% korting is op alles; het slechte nieuws is dat er maar een paar 10/22 barrels op voorraad zijn. Als je echter op zoek bent naar een van die op voorraad zijnde artikelen, geniet dan van de korting!

Voor de goede orde, ik zag ook een aankondiging op de site die luidde: "We hebben op dit moment geen voorraaddatum voor onze niet-voorradige onderdelen. Onze excuses voor het ongemak. Bedankt voor uw geduld." Ik weet niet zeker of dat veelbelovend of slecht is voor de toekomstige productie.

#14 ·
Ik keek toevallig eerder vandaag op de site van Green Mountain - ik kijk af en toe of de semi-mythische 28-inch roestvrijstalen bull barrel op voorraad is. :)

Het goede nieuws is dat er tot eind april 10% korting is op alles; het slechte nieuws is dat er maar een paar 10/22 barrels op voorraad zijn. Als je echter op zoek bent naar een van die artikelen op voorraad, geniet dan van de korting!

Voor de goede orde, ik zag ook een aankondiging op de site die luidde: "We hebben momenteel geen voorraaddatum voor onze
niet-voorradige onderdelen. Onze excuses voor het ongemak. Bedankt voor uw geduld." Ik weet niet zeker of dat goed of slecht is voor de toekomstige productie.
Jammer als ze afstappen van het maken van deze 10/22 barrels, ik denk dat hun barrels traditioneler zijn (wat ik leuk vind), maar dat past misschien niet bij de vraag met alle nieuwere spullen die er zijn.
Zal hier uiteindelijk ervaren wat een Shaw barrel kan doen. Net als GM las ik ook wat goeds, wat slechts over Shaw. Blij dat ik mijn GM 20" SS Sporter barrel kreeg toen ik dat deed. Ik heb ook een GM 18" geblauwde bull die een beetje is gebruikt en verwijderd om een summit CF barrel te proberen, dacht erover om er afstand van te doen, maar misschien nu niet! Ik denk dat ik deel uitmaak van het probleem, ik wilde ook een CF barrel!

#15 ·
Ik kwam in maart een interview tegen met de eigenaar van Green Mountain, en een van zijn opmerkingen was dat 90% van hun zaken naar industriële klanten gingen. Niet verrassend dat hun retailkant mogelijk wat beschikbaarheidsproblemen heeft als hun focus op contractverkoop ligt. Ik denk dat we hopen dat de lopen die we zoeken weer in het productieschema komen.

#16 ·
Ik kwam in maart een interview tegen met de eigenaar van Green Mountain, en een van zijn opmerkingen was dat 90% van hun zaken naar industriële klanten gingen. Niet verrassend dat hun retailkant mogelijk wat beschikbaarheidsproblemen heeft als hun focus op contractverkoop ligt. Ik denk dat we hopen dat de lopen die we zoeken weer in het productieschema komen.

Building Better Rifle Barrels | Hunting Retailer
Bedankt voor het artikel!

#23 ·
Ik veronderstel dat er veel overeenkomsten zijn tussen vatenmakers, maar ik kan getuigen dat Green Mountain beslist vaten maakt in het noorden van New Hampshire. Toevallig, hoewel het geen 10/22-vat is, heb ik vorige week nog een .17 taps achthoekig vatblank van GM gekocht. Ik heb uniform geweldige resultaten gehad met de GM-vaten die ik heb gehad, hoewel het allemaal blanks waren; geen drop-in vaten. Het zijn goed spanningsvrij gemaakte, getrokken vaten die scherp en voorspelbaar te bewerken zijn. Interessant genoeg zijn de Lothar Walther vat blanks die ik heb bewerkt, zoals die van Kidd, VQ en Clark gebruiken, vrij moeilijk te bewerken... mooie vaten maar een pijn om te bewerken. Ik denk niet dat harder per se beter is voor geweervaten.

#25 ·
Laat me mijn totale onwetendheid tonen: Wat ter wereld zou het voordeel zijn van een 28 inch .22 LR loop?
1. Ik ben gefascineerd door lange 10/22 lopen sinds Urban Rifle Supply vroeger 29 inch lopen verkocht.
2. Zeer stil zonder dat er een demper nodig is.
3. Uniekheid - wanneer zag je voor het laatst een 28 inch 10/22 loop?
4. Het hart wil wat het wil. 🧡

Kwalitatieve redenen, om zeker te zijn, maar wel redenen die voor mij betekenisvol zijn.

#30 ·
Update van T/C over waarom ze Green Mountain hebben gekocht. Mijn interpretatie van wat dit betekent voor de interne verkoop van lopen van Green Mountain is dat hoe succesvoller T/C is, hoe onwaarschijnlijker het is dat ze 10-22 lopen aan detailhandel verkopen. Naarmate meer van hun productie verschuift naar de loopbehoeften van hun eigenaren, is er minder productiecapaciteit voor al het andere wat ze doen.