Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

CCI Suppressor Max .22lr

2.4K views 16 replies 14 participants last post by  elkkiller  
#1 ·
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je mening te geven.

Ik organiseer een VQ Summit met een TacSol SBX loop (10" + 6" voor de mantel) en een TacSol Axiom suppressor. Mijn favoriete munitie is CCI Quiet Segmented HPs geweest voor het verzorgen van boomeekhoorns.

Ik ben dol op het geweer, maar ik kan de nauwkeurigheid die ik wil van de CCI Quiet Segmented HPs gewoon niet krijgen, zelfs niet na veel geknutsel. Binnen 25 yards is het acceptabel, maar daarbuiten wordt het lastig.

Ik overweeg om de nieuwe CCI Suppressor Max .22LR (ook gesegmenteerde HPs) te proberen en hoop dat de zwaardere kogel en hogere snelheid de zaken wat kunnen verbeteren.

Er is nog niet veel echte feedback, heeft iemand ervaring met deze nieuwe munitie?

#2 ·
Alles wat stil is, raakt voorbij 25-30 yards uit balans. CCI SV en subsonic HP werken veel beter. Wees ervan bewust dat je POI zal veranderen ten opzichte van de quiets. Ik zou niet denken dat gesegmenteerd een must is voor eekhoorns. De 45gr suppressor staat er niet om bekend zo accuraat te zijn als het 40 grain spul dat ik net noemde. Ik weet dat je naar iets anders vroeg, maar ik heb er nog geen ervaring mee, dus ik gooi andere opties eruit waar ik wel ervaring mee heb.

#4 ·
Ik sprak gisteren met een vriend die zei dat zijn FV-SR de Segmented Quiets geweldig afschoot, waarbij hij lastige eekhoorns en zelfs een paar schade aanrichtende herten met longschoten uitschakelde. Ik keek even raar op bij de herten, maar deze man liegt of overdrijft gewoon niet. Ik denk dat ze in sommige gevallen wel nuttig zijn.

#6 ·
Ik sprak gisteren nog met een vriend die zei dat zijn FV-SR de Segmented Quiets geweldig vond schieten, waarbij hij vervelende eekhoorns en zelfs een paar herten die schade aanrichtten, uitschakelde met longschoten. Ik keek even dubbel naar de herten, maar deze man liegt of overdrijft gewoon niet. Ik denk dat ze in sommige gevallen wel nut hebben.
Herten zijn behoorlijk fragiele beesten, ze kunnen gewoon niet veel lood verdragen als ze op de juiste plekken geraakt worden.

#9 ·
Heel lang geleden. Ik schoot vroeger Remington CB's uit mijn Savage BV. Ze waren accuraat tot 25 meter. Dus ik heb de eekhoorns in de achtertuin flink aangepakt door rechtstreeks vanuit het keukenraam te schieten (naar verluidt). Ze schoten stiller dan een luchtdrukgeweer. Omdat ik binnen de stadsgrenzen woonde, ben ik met veel weggekomen😁

#13 ·
Ik overweeg de nieuwe CCI Suppressor Max .22LR (ook gesegmenteerde HPs) te proberen en hoop dat de zwaardere kogel en hogere snelheid de zaken wat strakker kunnen maken.
Er is nog niet veel feedback uit de echte wereld - heeft iemand ervaring met deze nieuwe munitie?
Ik ben niet bekend met dit aanbod, maar ik heb een baksteen Gemtech Silencer Subsonic 42gr met een snelheid van 1020 fps (www.gem-tech.com). Het claimt Boise/Eagle ID als zijn thuisbasis.

Mijn Gemtech-munitie getest:

1061 fps door mijn 20,9" CZ455 Varmint,
1006 fps door mijn 24,8" CZ455 Training Rifle,
981 fps door mijn 28,7" CZ455 UltraLux.

Extreme Spreads waren 60~80 fps met een standaarddeviatie van 14~18 fps.
Groepen waren teleurstellend: 3,4~3,7 MOA op verschillende afstanden.

#15 ·
Ik heb geluk met Cci sv voor de meeste van mijn 22's! Geweldig voor off-hand plinking of klein wild. Onderdrukt ook goed!
Ik gebruik het om wapens in te schieten of te testen, en dan af te sluiten met welke munitie ik ook van plan ben te gebruiken.. maar hetzelfde hier, de meeste van mijn wapens schieten SV zeer goed en bijna dezelfde inslagpunten als de CCI Subsonic HP.