Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Bolt knop vervanging: 419 of DIP executive 2

5.6K views 29 replies 16 participants last post by  Tacoma  
#1 ·
Ik denk dat ik wel een iets stevigere boutknop wil. Ik denk dat ik de eenvoud van de DIP-knop mooi vind, maar ik kan niet bedenken of de 419 vingergroefknop beter zou aanvoelen (maakt het mogelijk om de bout met de wijsvinger te bedienen). Moeilijk om een beslissing te nemen zonder ze allebei fysiek te proberen.

Kan iemand advies geven?

#2 ·
Ik denk dat ik wel een wat stevigere boutknop wil. Ik denk dat ik de eenvoud van de DIP-knop wel mooi vind, maar ik kan niet bedenken of de 419 vingergroefknop beter zou aanvoelen (maakt het mogelijk om de bout met de wijsvinger te bedienen). Moeilijk om een beslissing te nemen zonder ze allebei fysiek te proberen.

Kan iemand advies geven?

Ik heb beide knoppen op verschillende 457's gemonteerd. Beide werken. Het is een kwestie van persoonlijke smaak. FWIW, ik vind het vingergroefontwerp en de algehele pasvorm en afwerking van de A419-knop iets beter dan het DIP-product. De vingergroef werkt goed ALS je leert om je wijsvinger te gebruiken (in plaats van met je hele hand te grijpen) om de bout te bedienen. De DIP voelt echter groter aan in de hand. Ook FWIW, ik denk dat de Little Bertha-knop van Anarchy Outdoors in alle opzichten de beste is.

#7 ·
Bedankt voor alle antwoorden. Lijkt erop dat het allebei kwaliteitsproducten zijn.

Als ik de reacties doorlees, denk ik dat de DIP Executive II de juiste keuze voor mij zou zijn, aangezien ik dit geweer gebruik om mijn 7-jarige kind te leren schieten en hoewel zijn vingers nog wat te kort zijn om de vingergroef te gebruiken, zou hij kunnen profiteren van de extra hefboomwerking om de grendel te sluiten. Ik heb ook de DIP Big "Juan" knop overwogen, maar vond hem komisch groot op zo'n klein geweer.

Als ik alleen deze CZ 457 scout zou gebruiken, zou ik misschien de voorkeur geven aan de 419 of de anarchy knop.

... heb nog steeds niet op de "Kopen" knop gedrukt, dus mijn uiteindelijke beslissing kan veranderen :)

Nogmaals bedankt!

#11 ·
#12 · (Edited)
De Little Bertha is een soort uitgerekte versie van de A419. Hij geeft je een vingergroef voor comfort, maar geeft je ook extra lengte voor een betere hefboomwerking/gemakkelijker gooien op strakke bouten. Hij is langer dan de andere twee genoemde. (Meer hefboomwerking kan goed zijn voor een jongere?) Hij heeft ook een assertieve maar handvriendelijke karteling. Ten slotte heb ik het gevoel dat de pasvorm en afwerking veel beter is dan de DIP en iets beter dan de A419. Van de 6 verschillende boutknoppen die ik voor mijn CZ's heb gekocht, is de AA mijn favoriet (en duurste). Uw behoeften/wensen kunnen variëren.

Attachments

#20 ·
Eerlijk gezegd, een stuk oude maïskolf zou beter zijn dan die kleine fabrieksbal. 🤣
Ik denk dat elk jaar rond de kersttijd genereuze geschenken aankomen bij het CZ HQ van AO, DIP, enz. met een impliciet begrip dat de OEM-boutknop hetzelfde zal blijven voor nog een jaar als gevolg ;) 🤦‍♂️

#21 ·
Bestelde de DIP executive II.

Zoals anderen al hebben gesuggereerd, kwam het grotendeels neer op persoonlijke voorkeur (ik heb een hekel aan karteling of textuur op een knop die bij elk schot zou worden gehanteerd).

Ik had de 419-knop misschien overwogen als deze zonder karteling was geleverd.

De AO-knop lijkt erg mooi, maar een beetje misplaatst op een geweer van $350.

Bedankt voor alle hulp.

#26 ·
Voor de goede orde, ik heb ook de tactische Rowe-knoppen overwogen totdat ik besefte dat ze uitgehold waren. Amazon.com
Ik zat vast met één omdat ik niet goed genoeg had gekeken, het was bedoeld voor mijn BMR. TBH het is niet zo erg als je er niet te goed naar kijkt;) 🤦‍♂️, het kwam toch af om plaats te maken voor de Exec II - jouw keuze(y);)

#28 ·
Knop geĂŻnstalleerd. De oude knop een beetje beschadigd met de waterpomptang bij het verwijderen ervan, ondanks verschillende lagen beschermende tape.

In ieder geval lijkt de DIP Executive II de juiste keuze voor mij. Hij is aanzienlijk langer dan de standaard CZ-knop, maar iets lichter (ik heb niet het gevoel dat dat een groot verschil maakt in deze toepassing).

Hij ziet er niet misplaatst uit op mijn kleine 457 scout.

Functioneel gezien maakt het het bedienen van de grendel aanzienlijk gemakkelijker (ten koste van een grotere afstand om de grendel te sluiten/openen... maar dat is gewoon natuurkunde).

Nogmaals bedankt voor alle adviezen en opties. Ik zou later mijn hand kunnen proberen aan het draaien van een knop of het spelen met een aantal van de goedkope plastic opties voor de lol, maar ben voorlopig tevreden met mijn huidige keuze.

#29 ·
Knop geĂŻnstalleerd. De oude knop licht beschadigd met de bankschroef bij het verwijderen, ondanks verschillende lagen beschermende tape.
Voel je niet schuldig, ik had een rubberen strip om de mijne en ben er toch in geslaagd om mijn oude op de een of andere manier te krassen.

Ziet er goed uit!