Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

1e schoten

1.5K views 19 replies 16 participants last post by  Dave.nuttall  
#1 ·
Vandaag eindelijk naar buiten gegaan om met mijn nieuwe CZ 457 Varmint MTR te schieten
Omstandigheden;
Temperatuur 93 F
Vochtig
Winderig, rukwinden 20-30 uit zuid-zuidwesten
Schieten van zuid naar noord
50 yards van Cadwell Rock en Cadwell achtertas.
Vortex Diamondback 5-24x50 FFP

Schoot wat Aguila HV om op papier te komen en de richtkijker dichtbij te krijgen. Groepeerden ongeveer zoals ik zou verwachten.

Image

Vervolgens schoot ik CCI Standard Velocity

Image

Vervolgens CCI Target Red Stripe, ik was behoorlijk onder de indruk van deze 15-schotsgroep.

Image

En tot slot Norma Tac-22 Red Box, hier was ik ook blij mee.

Image

Ik ben tot nu toe erg blij, gezien de wind. En de eerste keer buiten. Het geweer is standaard, ik heb de trekker niet afgesteld. Gebruikte een 15 MOA Warme picatinny rail en Weaver Grand Slam ringen. Ik ben van plan om zondag naar buiten te gaan. Hopelijk is het dan niet zo winderig. Ik heb wat Eley-smaken om te testen en wat SK Rifle Match (de rode). Dit geweer wordt geweldig als ik mijn steentje kan bijdragen.

#15 ·
Zeer goed geschoten! Ik neem aan dat die op 50 yards waren? Als die groepen op 100 yards waren, zijn jij en je geweer van wereldklasse.
Mijn MTR had een vreselijke trekker af fabriek. De minimale afstelling was net geen 3 pond. Ik heb hem vervangen door een Timney en dat maakte een enorm verschil. Veel mensen vervangen een veer en anderen gebruiken een Jard-trekker. Zoek gewoon op MTR-trekker en er is een veelheid aan informatie.

#16 ·
Erg goed geschoten! Ik neem aan dat die op 50 yards waren? Als die groepen op 100 yards waren, zijn jij en je geweer van wereldklasse.
Mijn MTR had een vreselijke trekker af fabriek. De minimale afstelling was net onder de 3 pond. Ik heb hem vervangen door een Timney en een enorm verschil. Veel mensen doen een veerwissel en anderen gebruiken een Jard-trekker. Zoek gewoon naar MTR-trekker en er is een veelheid aan informatie.
EDIT - Je zei wel 50 yds. Te vroeg voor het leesbegrip.
Ja, het was 50 yds, en bedankt

#18 ·
Ben vandaag eindelijk naar buiten gegaan om met mijn nieuwe CZ 457 Varmint MTR te schieten
Omstandigheden;
Temperatuur 93 F
Vochtig
Winderig, rukwinden 20-30 uit zuid-zuidwest

Heb wat Aguila HV geschoten om op papier te komen en de richtkijker dichtbij te krijgen. Groepeerden ongeveer zoals ik zou verwachten.

View attachment 608614

View attachment 608615

Vervolgens CCI Target Red Stripe, ik was behoorlijk onder de indruk van deze 15-schots groep.

View attachment 608616

View attachment 608617

Ik ben tot nu toe erg blij, gezien de wind. En de eerste keer buiten. Het geweer is standaard, ik heb de trekker niet afgesteld. Gebruikte een 15 MOA Warme picatinny rail en Weaver Grand Slam ringen. Ik ben van plan om zondag naar buiten te gaan. Hopelijk is het dan niet zo winderig. Ik heb wat Eley smaken om te testen en wat SK Rifle Match (de rode) Dit geweer zal geweldig zijn als ik mijn steentje kan bijdragen.
Mijn trifecta (Is drie een menigte?)
Boven Bergara B14R
Midden CZ 457 MTR
Onder Tikka T1X Ace Target

Allemaal hebben ze Arken EP5, 5x-25x 56mm richtkijkers. De Bergara en CZ hebben Harris bipods gemonteerd op sling swivels en de Tikka is een Magpul bipod op de ARCA rail.
Tot nu toe schieten alle drie vergelijkbare groepen als die van jou. Ik heb tot nu toe alleen CCI SV in ze afgevuurd.
De Tikka met het chassis is veel duurder dan de conventionele stockmodellen.
Alle drie schieten beter dan ik. Ik heb op dit moment geen favoriet.

Image

#20 ·
Eindelijk vandaag naar buiten gegaan om met mijn nieuwe CZ 457 Varmint MTR te schieten
Omstandigheden;
Temperatuur 93 F
Vochtig
Winderig, rukwinden 20-30 uit zuid-zuidwest

Heb wat Aguila HV geschoten om op papier te komen en de richtkijker dichtbij te krijgen. Groepeerden ongeveer zoals ik zou verwachten.

View attachment 608614

View attachment 608615

Vervolgens CCI Target Red Stripe, ik was behoorlijk onder de indruk van deze 15-schotsgroep.

View attachment 608616

View attachment 608617

Ik ben tot nu toe erg blij, gezien de wind. En de eerste keer buiten. Het geweer is standaard, ik heb de trekker niet afgesteld. Gebruikte een 15 MOA Warne picatinny rail en Weaver Grand Slam ringen. Ik ben van plan om zondag naar buiten te gaan. Hopelijk is het dan niet zo winderig. Ik heb wat Eley-smaken om te testen en wat SK Rifle Match (de rode) Dit geweer zal geweldig zijn als ik mijn steentje kan bijdragen.
Leuk, vooral met de wind, ik weet zeker dat de SK ook zal helpen met die groepering.