Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

WINCHESTER Model 190

1K views 7 replies 4 participants last post by  2500X  
#1 ·
Nieuw op dit forum, dus vergeef me als ik op de verkeerde plek ben. Heb een Model 190 in uitstekende staat. Van wat ik heb gelezen, waren deze alleen verkrijgbaar met een gewone, effen kolf. De mijne heeft checkering op zowel de kolf als de voorarm, wat volgens mij alleen beschikbaar was op het mooiere Model 290. De vraag rijst of de 190 is gemaakt met de geblokte meubels of dat iemand dit heeft veranderd. Het pistool ziet eruit alsof het nooit uit elkaar is gehaald. Bedankt bij voorbaat voor alle hulp.

#3 ·
Ik heb er een net als u beschrijft. Volgens mij is dat een latere productie nadat de 290 werd stopgezet en de 190 nog in productie was. De 290 had een Monte Carlo-kolf. Ik geloof dat deze bekend stonden als een 190 Deluxe.

View attachment 490357
Bedankt voor de reactie. Heeft de uwe de Monte Carlo-kolf? De mijne niet, alleen de checkering.

#5 · (Edited)
Ik had er ook een, zo'n 8 jaar geleden of zo. Ik moest een groep van drie geweren kopen om degene te krijgen die ik echt wilde.
Toen ik het kreeg, haalde ik het uit elkaar om het schoon te maken en te smeren. Ik raakte gefrustreerd na een paar avonden proberen om de terugslagveer erin te krijgen, zodat ik de bout weer kon plaatsen. Toen ik het eindelijk weer in elkaar had, zwoer ik dat ik dat nooit meer zou doen en ik verkocht het zo snel als ik kon zonder het ooit te hebben afgevuurd.
Ik heb gehoord dat het eigenlijk behoorlijke geweren zijn, maar de ervaring met die verdomde slappe veer heeft me verzuurd.
Ik hoop dat je van de jouwe geniet en dat hij probleemloos en nauwkeurig voor je is,
hier zijn een paar foto's van degene die ik had en ik vroeg me altijd af waarom hij de "luxe"-stijl gestempelde visgraat had, ik dacht dat iemand mogelijk de kolf en de voorkant van een 290 erop had verwisseld en misschien weet ik nu dat het mogelijk een laat geweer was.

Attachments

#6 ·
Mooi! Ik heb de mijne op de schietbaan gehad en het is een schietschijf. Een beetje een vreemde trekker, maar daar kan ik aan wennen. Ik heb nergens iets gedocumenteerd gezien over de "deluxe" 190, maar ik denk dat ze er zijn. Ik dacht hetzelfde over een wissel van een 290, maar de mijne ziet er vrijwel onaangetast uit. Een paar maanden geleden gekocht van een man in onze sportclub voor 150,00. Heel mooi stuk.

#8 ·
Ik heb $125 betaald voor de mijne in een wapenwinkel. Mijn oom had de Sears Ted Williams versie (3T) van dit geweer en ik gebruikte het om mijn eerste wild dier (sneeuwhaas) in de Adirondacks te schieten. Het was een nostalgische aankoop voor mij. De mijne is betrouwbaar met een trekker van 10 pond. Het is gewoon een plinker. Ik ben niet van plan er veel mee te schieten of het uit elkaar te halen, behalve om de trekkergroep schoon te maken, wat ik deed toen ik het kocht.