Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement
21 - 40 of 148 Posts
Ik herlaad voor .223, maar het doelwit hieronder is in 2007 beschoten met BlackHills-munitie. Een 3-schotsgroep tijdens het inschieten van mijn nieuwe geweer op 200 yards. Het geweer is een Cooper Montana M21 enkelschots met een Shilin-loop, twist 1 op 12. Ik stopte bij 3, want bij de tweede kogel dacht ik dat ik het doelwit misschien gemist had - ik gebruikte geen spotting scope om te controleren. Toen ik me realiseerde dat het na de 3e kogel één gat was, stopte ik, want ik wilde het niet verpesten! Coopers waren toen geweldig. Dit specifieke exemplaar is denk ik uitzonderlijk en schiet vier keer nauwkeuriger dan wat Cooper destijds garandeerde. Ik herinner me dat ik het nieuw kocht uit hun voorraad bij Sportsman's Warehouse voor $ 1.300. Ze hadden er een tentoongesteld en ik vroeg de jonge man of hij alsjeblieft kon kijken of ze een mooiere hadden. Hij kwam terug met een glimlach met deze. Ik voorzag de loop van schroefdraad op de draaibank, voegde de demper toe en bewerkte de trekker wat bij tot hij precies goed was voor mij. De richtkijker is een Leupold, een van die ze maakten met de uitsparing in de onderkant van de lens, zodat hij lager op het geweer zou zitten - ik kan me niet herinneren hoe ze ze noemden, maar na een paar jaar lieten ze het idee varen om mij onbekende redenen (hoewel ik het graag zou willen weten) - ik heb deze foto's al eerder geplaatst.

Als ik WI nooit zou verlaten, zou de enige 22 center fire die ik nodig zou hebben mijn CZ 527 221 zijn, waarmee ik door de jaren heen een stel coyotes heb opgestapeld, en ik laad nog steeds de eerste 50 hulzen uit de zak. Ik denk niet dat ik lang genoeg zal leven om de volgende 50 te beginnen? Als er een kans is om ooit weer naar het westen te gaan voor prairiehonden, zal ik mijn Savage 112 220 swift moeten houden, met een lelijke oude gelamineerde kolf en een aftermarket trekker, waarmee ik mijn langste schoten ooit heb gemaakt. De laatste keer dat ik op de range was, zei mijn maat: oh nee, weer een rotzooi Savage? Ik vuur twee schoten op 100 staal om de loop te vervuilen, de volgende snijdt de bovenkant van de roos, de volgende in hetzelfde gat, hij zegt: houd je mond! Ik schiet de laatste en het is bijna een perfect gat! Ik heb mijn geluk niet beproefd en haar terug in de koffer gedaan. De laatste zou mijn CZ 527 22 hornet zijn, gewoon een cool leuk pistool om mee te schieten.

Ik maakte vroeger wel eens de grap dat ze konden schieten, hun kogel oppakken, laden en opnieuw schieten, en pas dan in de buurt van het bereik van mijn Swift zouden komen.
Je vrienden voor de gek houden denk ik, want ballistisch gezien is er heel weinig verschil tussen 220 swift en 22-250.
Een vriend van me deed graag hetzelfde, hij deed alsof zijn swift naar de maan kon schieten en mijn 22-250 de wei waar we in schoten niet zou oversteken. Maar beide geweren, zijn win70 en mijn rem700, hadden langzame tr-lopen, geoptimaliseerd voor 40gr kogels. Ik liet hem de nosler laadtabel zien voor 40gr kogels, de 22-250 had een voordeel van bijna 100 fps ten opzichte van zijn swift. Maar het schieten met lichte kogels van ruim 4k zal zeker de levensduur van een loop verkorten.

5.56 wbp jack die Oost-Duitse meubels draagt, is mijn favoriet. Nog steeds bezig met 5.56 beryl met element 5x. Steyr en vhs 2 zijn interessante opties. Hond is van nature altijd een optie.
Image

Image
Image

Je vrienden voor de gek houden denk ik, want ballistisch gezien is er weinig verschil tussen 220 swift en 22-250.
Een vriend van me deed hetzelfde graag, hij deed net alsof zijn swift naar de maan kon schieten en mijn 22-250 de wei waar we in schoten niet zou halen. Maar beide geweren, zijn win70 en mijn rem700, hadden langzame tr-lopen, geoptimaliseerd voor 40gr kogels. Ik liet hem de nosler laadtabel zien voor 40gr kogels, de 22-250 had een voordeel van bijna 100 fps ten opzichte van zijn swift. Maar het schieten van lichte kogels van ruim 4k zal zeker de levensduur van een loop verkorten.
Zoals ik al zei, we maakten een grapje en er werd zeker geplaagd onder vrienden. Ik begrijp de ballistiek voor elk kaliber en weet dat de .22-250 een geweldige patroon is. We hadden plezier en zochten naar opschepperij. Ik had die dag geluk met de Model 70.

Ik ben een .223 man. Niet dat ik ooit andere .22 CF kalibers heb geschoten. Ik heb servicegeweer en F Class TR geschoten. TR is .308 of .223 (niet open) beperkte klasse. Bij een wedstrijd vroeg een kennis me of ik een .223 wilde schieten. Het was een geweer van AMU-lid Brandon Green. Custom geweer met mooie onderdelen en optiek. Ik neem mijn eerste sighter en het is 1:00 - 9 ring. Ik begon te corrigeren en betrapte mezelf, want het was de enige schot die ik ooit met dat geweer had gedaan. Ik besloot de tweede sighter zonder verandering te nemen. Komt uit op 1:00 - 9 ring. Het lijkt erop dat de spotter niet bewoog. 2 sighters zaten minder dan .750 uit elkaar op 600. Onder .125 MOA @ 600. Dat neem ik zeker, maar zou er niet op wedden dat ik het weer naar believen zou doen. Een van de hoogtepunten van mijn hele schiet 'carrière'. Probleem was dat ik geen opgever ben. Ik blijf schieten tot ik een paar slechte schoten heb. Wind lezen was mijn achilleshiel.

Mijn andere was, na zes maanden niet te hebben geschoten, een AR willekeurig uit een groep te pakken en een 96 in de staande houding te schieten bij een wedstrijd zonder sighter. Het was een van de hogere scores die dag. Extreem bevredigend om dat gedaan te hebben. Ik was 2 van de 2 met hoogtepunten met .223's.

Dat gezegd hebbende, ik heb me nooit druk gemaakt over kalibers. Ik houd me eerst bezig met schietvaardigheid, dan met het geweer en dan met de munitie. Schietvaardigheid is de enige variabele die je op elk moment kunt beheersen tijdens het schieten van de schot. Je kunt de rest op een ander moment bewerken. Schietvaardigheid helpt bij het ontwikkelen van de ladingen, het geweer en maakt je minder afhankelijk van apparatuur. Dat komt voort uit mijn positie schutter mindset waar benchrest precisie geen slechte techniek zal redden.

Ik kijk naar een bepaald kaliber met inachtneming van componentenselectie en -beschikbaarheid. Soms wordt de beslissing voor je genomen. SR, TR en Palma zijn voorbeelden.

Het is allemaal leuk als je het zo behandelt.

.22 Hornet is eigenlijk een zeer prettige schutter, zeer nauwkeurig, lichte terugslag, 35 gr kogel op 2700 fps = dodelijk voor ongedierte, gemakkelijk herlaadbaar en totaal meer hipster dan 5.56.
Dat is één ding over waar ik woon. Niet al te veel 'ongedierte' kalibers hier. Dat is dus een reden waarom ik geen ervaring heb met veel .22 CF's. Ik heb maar één .218 Bee-patroonhuls gezien in al het messing dat ik heb opgepakt. Dan is .22 CF niet toegestaan ​​op herten en dat zet een domper op de .22CF. Voeg daarbij dat het hagelgeweerland is vanwege de eendenjacht.
.22 krijgt hier gewoon geen kans.

Ik schiet waarschijnlijk het meest met de 223, van de 22 centerfire patronen.
Mijn favoriete 22 centerfire is de Remington 22-250, die indrukwekkende verbindingen heeft gemaakt met coyotes, ver weg! (y)

Ik heb de hele reeks fabriek CF .22's gehad en heel wat wildcats. Tot de coyotepest deed ik veel aan ongediertejacht. Marmotten bijna elke avond, als het weer het toeliet. Ik had een paar 220 Swift, maar mijn favoriet van het stel is een Remington 722 in 222. Mijn langste schot was ongeveer 400 yards met de 222's. Vanaf 222 laadde ik 55gr kogels. Neemt de onderste snelheidslijn weg, maar maakt het goed in nauwkeurigheid.

In mijn omgeving met kleine boerderijen heeft de .22 Hornet al vele jaren aan mijn behoeften voldaan. Ik heb nog nooit een .22 centerfire van meer dan .223 formaat gehad, maar heb wel .222 en .221 Fireballs gehad. Zelden tot nooit een schot van meer dan 200 yards op ongedierte.

Ik heb een paar AR's opgezet voor het jagen op ongedierte/roofdieren... maar mijn favoriete 22CF-geweer is een Weatherby Vanguard 223 REM met een Hogue-kolf, Timney-trekker en Hawke 4-16X50-richtkijker met 223/308-richtkruis. Het is een laser tot 300 yards met 55gr Vmax. Mensen die het lenen of die ik het laat proberen op Ghog-jachten vragen altijd om het te kopen... niemand lijkt ermee te missen. Het is een magisch geweer lol.

De eerste centerfire die ik ooit heb geschoten was een XP-100 221 Fireball en het was een feest. De eigenaar die het met me deelde had een Kimber of Oregon classic model in hetzelfde kaliber. Toen ik het ook had geschoten, was ik verkocht! De fireball zette me op weg. :)
En ik heb ook een originele XP-100 221 Fireball. Ik kocht hem min of meer uit nostalgie, maar ik heb ook genoten van de 221 in andere wapens, waaronder een CZ 527 en verschillende Contender-lopen. Ik haat het gewoon om te zien dat de patroon verdwijnt. Het is nu erg moeilijk om fabrieksammunitie te vinden.

223/556 en 22-250.

Mijn top CF 22 is de 22-250, ik herlaad hem voor snelheden gelijk aan de 22lr tot bijna 220 Swift. Ik heb twee geweren, een Remington 700 en een zware loop Savage 112 BVSS. De gereduceerde snelheidsladingen zijn voor mij het leukst, omdat ik kan schieten wat ik wil en me geen zorgen hoef te maken over de levensduur van de loop, maar toch een barn burner kan gebruiken als dat nodig is. Hier is een foto van mijn beste gereduceerde lading op 100 yds. met de Savage, het geweer kan dit elke dag, maar ik niet.

View attachment 518386
Welk poeder gebruik je voor gereduceerde ladingen?

22BR Ballistiek van een .22-250 maar efficiënter en minder belastend voor de loop, met (bijna) de precisie van een PPC. Trouwens - ik heb twee XP-100's, beide in .223 en met een .221 Fireball wissel-loop.

21 - 40 of 148 Posts