Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

22 shorts verschieten in niet-shorts gestempelde geweren?

820 views 19 replies 15 participants last post by  A square 10  
#1 Ā·
Ik weet dat je cb,caps,shorts,longs in de meeste 22's kunt verschieten als je ze handmatig laadt, maar ik heb onlangs een video gezien waarin ze shorts laadden in het ruger-achtige magazijn van een semi-automatische 22 en ik dacht dat dat serieus problematisch zou zijnšŸ¤”
Ik heb de oude marlin 81dl van mijn vader die duidelijk is gestempeld voor shorts, longs en lange rifle munitie, maar in dezelfde video lieten ze duidelijk een savage mark11 magazijn zien dat geladen was met shorts en ik dacht (gevaarlijk weet ik) dat zolang de patronen uit het magazijn werden gevoerd en vierkant in de voorkant van de bout zaten, het technisch mogelijk zou zijn (?) om misschien shorts of zelfs caps af te vuren uit de magazijnen van het doostype zoals de Savage, Remington en Marlin en de andere merken grendelgeweren? Ik kon me voorstellen dat een semi-automaat met een doos- of roterend magazijn het zou kunnen doen als de bout niet gedeeltelijk cyclisch is en volledig met de hand wordt bediend, waardoor het in wezen een grendelgeweer met rechte trek wordt? Ben ik een waanidee buffoon?šŸ‘‰šŸ¤ŖšŸ‘ˆšŸ˜†
Ik heb het niet geprobeerd omdat ik niet alles geloof wat ik zie en maar de helft van wat ik hoor en dat met een enorme korrel zout neem... Dat heb ik in de jaren 80 op de harde manier geleerd... Ik dwaal af.

#2 Ā·
Ik heb een paar Ruger-magazines opgehaald die voor 22 short zijn en die ik in mijn Ruger American Rimfire gebruik. Zelfde magazine als gebruikt in de 10-22. Ze zullen waarschijnlijk niet werken in de 10-22, maar geen problemen in de RAR. Moet meer aandacht besteden aan het schoonmaken van de kamer na gebruik. Ik heb ze op flea-bay gevonden.

#11 Ā·
Ik heb een paar Ruger-magazines gekocht die voor 22 short zijn en die ik gebruik in mijn Ruger American Rimfire. Zelfde magazine als gebruikt in de 10-22. Ze zullen waarschijnlijk niet werken in de 10-22, maar geen problemen in de RAR. Moet meer aandacht besteden aan het schoonmaken van de kamer na gebruik. Ik heb ze op flea-bay gevonden.
Ik ga proberen een magazine vol te laden en het gewoon met de hand te doorlopen om te zien šŸ‘€ hoe het werkt voordat ik er daadwerkelijk iets mee afvuur.

#4 Ā·
De belangrijkste reden dat 22 shorts NIET gebruikt zouden moeten worden (vooral in lange wapens, geweren) is dat de kogel "mogelijk" de loop niet verlaat bij het afvuren (en je gaat dat feit niet weten tenzij je een doelwit hebt, enz. waarop je kunt bevestigen dat de kogel daadwerkelijk de loop heeft verlaten of kunt bevestigen dat de kogel de loop heeft verlaten door de boring te controleren) en dan, wanneer je vervolgens schoten door het geweer afvuurt (of het nu shorts zijn of anderszins), krijg je minimaal een loop met uitstulpingen erin of erger nog, een gebarsten loop of misschien zelfs terugslag in je gezicht, enz.

Ik heb onlangs aan een ouder geweer gewerkt dat (tel ze, 4 uitstulpingen in de loop) had en wat een echte schande, want het was anders een echt oud verzamelobject dat door een of andere sukkel was verpest.

Natuurlijk zou hetzelfde kunnen gebeuren met elk pistool als je slechte munitie in handen krijgt, maar waarom zou je het riskeren om het te laten gebeuren, alleen maar om te kunnen zeggen dat je wat goedkope 22 short munitie hebt verschoten!!!

#7 Ā·
De belangrijkste reden dat 22 shorts NIET gebruikt zouden moeten worden (vooral in lange wapens, geweren) is dat de kogel "mogelijk" de loop niet verlaat bij het afvuren (en je gaat dat feit niet weten, tenzij je een doelwit etc. hebt waarop je kunt bevestigen dat de kogel daadwerkelijk de loop heeft verlaten of kunt bevestigen dat de kogel de loop heeft verlaten door de boring te controleren) en dan wanneer je vervolgens schoten door het geweer afvuurt (of het nu shorts zijn of anderszins) zul je minimaal een loop hebben met uitstulpingen erin of erger een gebarsten loop of misschien zelfs terugslag in je gezicht, etc.

Ik heb onlangs aan een ouder geweer gewerkt dat (tel ze, 4 uitstulpingen in de loop) had en wat een echte schande, want het was anders een echt oud verzamelobject dat door een dummy was geruĆÆneerd.

Natuurlijk zou hetzelfde met elk geweer kunnen gebeuren als je slechte munitie krijgt, maar waarom zou je het riskeren dat het gebeurt, alleen maar om te kunnen zeggen dat je wat goedkope 22 short munitie hebt geschoten !!!
Het schieten van shorts in een lange loop is veilig, zolang de munitie high-speed munitie is en het geweer en de munitie in goede staat zijn. Vele duizenden shorts zijn afgevuurd door geweren die kort, lang en lange rifle waren/zijn gekamerd zonder problemen bij het verlaten van de loop. De snelheid van short munitie is typisch meer dan 1000 fps. Toen ik jonger was, kochten veel van de jongens de shorts (goedkoper) om in hun lange loop .22 geweren te schieten. Nog nooit gehoord dat er een in de loop bleef steken. Mijn broer gebruikte jarenlang een Winchester 61 voor de eekhoornjacht met zijn honden... zijn favoriete munitie - .22 short.

Waar je in de problemen kunt komen, is bij het afvuren van low powered patronen zoals colibri, CB of andere low velocity/underpowered patronen door een lange loop. Hetzelfde geldt voor munitie van slechte kwaliteit. Ik heb kogels gehad die in de loop bleven steken van munitie zoals Remington Thunderbolts vanwege inconsistente snelheid bij het afvuren. Maar je kunt aan het geluid horen wanneer het wordt afgevuurd of het een underpowered patroon is. Ik ben ook een beetje huiverig om de CCI Quiets af te vuren door geweren met extra lange lopen. Niet veel speling daar.

#5 Ā·
Als experiment heb ik shorts in een Savage Mark II magazijn geladen. Ze voerden en vuurden prima. Zoals ik al zei, slechts een experiment (ingesteld door een ander "shorts"-draadje).

Aan de andere kant heb ik verschillende munitie geprobeerd in mijn nieuw verworven Remington 582 (vele jaren geleden). Ik heb zelfs een aantal CCI short HP's erin geprobeerd. Tot mijn verbazing groepeerden ze beter dan alle andere munitie die ik probeerde. Bovendien waren ze stil in de 582, perfect voor het soort eekhoornjacht dat ik deed, en het buismagazijn bevatte 22 patronen, perfect. Uw ervaringen kunnen verschillen, maar het is het proberen waard.

Ik schiet ze nog steeds af en toe in revolvers.

#10 Ā·
Veel interessante informatie, ik heb een munitiekist van vijftig kaliber bijna vol met shorts en een baksteen CCI subsonic munitie en ongeveer 100 patronen caps, ze zijn allemaal van die erfenisverkoop en ik wist niet of het een goed idee zou zijn om de shorts in iets anders dan de oude Marlin grendelactie te proberen. de caps gaan alleen in een revolver.
Ik ga ze proberen in mijn markII en šŸ‘€ of ze beter werken in het fabrieksmagazijn of het Cspec-magazijn dat ik onlangs heb gekregen.

#12 Ā· (Edited)
Toen ik mijn 452 Lux had, laadde ik een paar magazijnen met CB-shorts. Ze voerden, vuurden en wierpen uit zoals het hoorde. Er waren een of twee schoten waarbij ik niet zeker wist of het projectiel de loop had verlaten, dus trok ik de grendel om te bevestigen en ging toen verder met schieten.

#14 Ā· (Edited)
Ik heb CCI en Federal geschoten toen ze ze maakten. CB shorts of longs al vele decennia,
Mijn ervaring is dat ze niet goed of helemaal niet zullen herladen in een LR-only magazijn of tube-fed gun, maar altijd de loop hebben verlaten,
Auguila Super Colibre zal de loop van mijn CZ 452 American niet verlaten en moest er met een deuvel uit worden gedreven.
YMMV

#16 Ā·
22 Shorts zouden zeker niet moeten splitsen in een goed gekamerde 22LR. Ik heb het zien gebeuren met 22LR afgevuurd in een 22Mag kamer.

• Like
Reactions: Jive Turkey
#17 Ā· (Edited)
Ik ben niet op de hoogte van zorgen over zogenaamd onderkrachtige 22 short in lange loop 22. Mijn Remington 550 -1 is een geweer met een loop van 24 inch dat is ontworpen om elke 22-patroon te herladen die je erin stopt. Ik weet niet zeker of ik het oude geweer zou kwellen met HV-patronen in 22lr. Ik had niet gelezen over expliciete beperkingen van onderkrachtige 22 short. Dus ik schoot de zwakste shorts die beschikbaar waren, 760 f/s. Ze afwisselend in dezelfde lading met SV 22lr. Geen problemen met het herladen of het verlaten van de loop.
Hoor het andere geluid

#18 Ā·
Sommige CB-shorts "kunnen" mogelijk problemen veroorzaken in sommige lopen, maar zullen ze er meestal prima uitkomen. Het probleem is wanneer een slecht patroon wordt tegengekomen die de loop niet verlaat en dat kan gebeuren met alle munitie. Het is veel gemakkelijker om te zien wanneer je krachtiger munitie afvuurt, omdat het geluid zo anders is.

Shorts werken niet in mijn Kimber magazijngevoede grendelactie, ze vlogen rechtstreeks uit de actie toen ik het probeerde. Alleen enkel geladen.