Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Ruger Precision Rimfire Nauwkeurigheidsverbetering Orderal

18K views 44 replies 24 participants last post by  southerncomefort  
#1 ·
Kocht een Ruger Precision Rimfire tijdens Covid, vanwege de verstelbaarheid en enkele artikelen die erover opschepten dat het geweldig was. Ik had het tegenovergestelde resultaat. De mijne schoot 6 moa uit de doos. Probeerde een dozijn of zo munitie, niets werkte in de RPR.

Problemen: afgeknipte punten van kogels, niet gevoed ongeveer 10% van de tijd, niet uitgeworpen ongeveer 20% van de tijd, ruwe grendelwerking en moeilijk te bedienen veiligheid. Vervangen door een prachtige CZ 457 Varmint.

Verbeteringen:
1) magazijnvergrendeling aangepast om het afknippen van kogelpunten te stoppen
2) na het zien van de afschuwelijke trekken met een boorscoop, voerde een barrel lappen voor arme mensen uit met JB Bore Paste en Kroil Oil.

Verbeterde 50 en 100 yard 5 schots groepen naar 2 moa (meer dan 3 keer de CZ457 out of the box groepen)

Daarna het geweer volledig gedemonteerd.

3) Grendel gepolijst met JB boorpasta, Kroil en een Dremel
4) Veiligheidscomponenten met de hand gepolijst met JB & Kroil
5) Tweede boorlapping uitgevoerd, waarbij meer aandacht werd besteed aan harde plekken
6) De waardeloze combinatieveer/uitwerper vervangen door een nieuw fabrieksonderdeel omdat er geen verbeterd aftermarket-item kon worden gevonden.
7) De fabriekstrigger afgesteld op het laagst mogelijke trekgewicht (heb geen apparaat om de trekkracht te meten).

Opnieuw gemonteerd na alles te hebben gesmeerd met Lucas Extreme geweerkolie en het geweer naar de schietbaan gebracht. Schoot mijn eerste bullseye met het geweer na 7 vervuilings-/nulschoten. Geweer schiet nu 0,75 moa 5 schots groepen met zowel SK High Velocity als Semi auto op 50 yards.

Kostte veel hoofdbrekens, onderzoek, advies van een schuurwapensmid (die de boorscoop had), moeite en wat $. Maar het geweer schiet nu zoals het uit de doos had moeten schieten. De bouwkwaliteit, bediening, het ontwerp en de nauwkeurigheid komen nog steeds niet eens in de buurt van de out-of-the-box conditie van mijn CZ457 Varmint.

Persoonlijk zal ik nooit meer een nieuw Ruger-product kopen, want mijn 10/22 die ongeveer tegelijkertijd werd gekocht, is nog slechter. Ruger was misschien ooit goed, maar de twee die ik een paar jaar geleden kocht, waren afschuwelijk. In plaats van slechte Ruger-producten te repareren, besteed ik liever $ aan munitie en tijd op de schietbaan.

#6 ·
Ik heb meerdere RPRFs, nooit problemen met het voeden, uitwerpen of scheren van kogels met een van hen
Blij dat je dat niet hebt. Er zijn er veel die dat wel hebben. Maar het aanpassen van de catch loste het probleem bij de mijne op. Sommigen hebben aftermarket magazijngidsen geïnstalleerd om het probleem met 22lr's op te lossen. Blijkbaar is het probleem zeldzaam met de langere patronen, 17hmr en 22wmr.

#4 ·
De mijne was een vroege, maar het was niet zo erg als die van de OP. Het was zeker niet in de precisiecategorie. Het was gemakkelijk te zien dat het niet correct in het chassis paste, want er was een behoorlijke hoek van achter naar voren. Het lipje op de trekkergroep was te dik en liet de actie geen contact maken met het chassis. Mijn freesmachine maakte snel korte metten met dat probleem, maar precisie was er nog steeds niet. Wat lippenstift op het beddingsblok toonde helemaal geen contact. Het vereiste een shim van 0,010 aan de ene kant en 0,020 aan de andere kant om dat te verhelpen. Beter, maar nog steeds geen succes. Het 15-schots magazijn dat erbij zat, was zo slordig dat het gewoon heen en weer floepte in de magazijnschacht en nooit werd gebruikt. Het is nog steeds gloednieuw en zit in een doos met onderdelen. Ik stal er een van mijn 10/22's voor een 10-schots en het zat los, maar niet rammelend, dus ik ging verder met het shimmen totdat het paste zonder speling, maar nog steeds vrij viel. Nu voldeed het beter aan het precisiegedeelte van zijn naam. Toen begon het middelste blad in de trekker te haperen en moest je het misschien loslaten en het wel drie keer proberen om een schot af te vuren. Ik knutselde en shimde zonder enig resultaat, totdat ik het uiteindelijk gewoon met afschuw in de vuilnisbak gooide en een Timney installeerde. Het uitschuifbare deel van de kolf heeft ook wat op- en neerwaartse beweging die vervelend was, maar een strookje doorzichtig plastic dat uit een plastic potje was geknipt, verhielp dat. Nu heb ik een geweer dat het precisiegedeelte van zijn naam redelijk verdient.

#5 ·
De mijne was een vroege, maar het was niet zo erg als die van de OP. Het was zeker niet in de precisiecategorie. Het was gemakkelijk te zien dat het niet goed in zijn chassis paste, want er was een behoorlijke hoek van achter naar voren. Het lipje op de trekkergroep was te dik en liet de actie geen contact maken met het chassis. Mijn freesmachine maakte snel korte metten met dat probleem, maar precisie was er nog steeds niet. Wat lippenstift op het bedblok toonde helemaal geen contact. Er was een shim van 0,010 aan de ene kant en 0,020 aan de andere kant nodig om dat te verhelpen. Beter, maar nog steeds geen succes. Het 15-schots magazijn dat erbij zat, was zo slordig dat het gewoon heen en weer floepte in de magazijnschacht en nooit werd gebruikt. Het is nog steeds gloednieuw en zit in een doos met onderdelen. Ik stal er een van mijn 10/22's voor een 10-schots en het zat los, maar niet rammelend, dus ging ik verder met het shimmen totdat het zonder speling paste, maar nog steeds vrij viel. Nu voldeed het beter aan het precisiegedeelte van zijn naam. Toen begon het middelste blad in de trekker vast te lopen en moest je misschien wel drie keer loslaten en opnieuw proberen om een schot af te vuren. Ik knutselde en shimde zonder resultaat, totdat ik het uiteindelijk gewoon met afschuw in de vuilnisbak gooide en een Timney installeerde. Het uitschuifbare deel van de kolf heeft ook wat op en neer beweging, wat vervelend was, maar een strookje doorzichtig plastic, geknipt uit een plastic pot, verhielp dat. Nu heb ik een geweer dat het precisiegedeelte van zijn naam redelijk verdient.

Op geen enkel moment heb ik overwogen om het terug te sturen naar Ruger. Ik had het gevoel dat als ze zoiets vanaf het begin de deur uit lieten, het gewoon een verspilling van tijd zou zijn.

Terzijde: Mijn schoonzoon kocht er vorig jaar een in 17 HMR en het schoot geweldig uit de doos. Covid ligt achter ons en het lijkt erop dat Ruger zijn zaakjes weer op orde heeft,
Het lijkt erop dat het een kwestie van geluk is om een goede te krijgen. Noemde de Covid-tijdsperiode voor het geval dat de reden was. Mijn trekker past nauwelijks in de kolf. Het boutontwerp is inferieur aan dat van CZ. Als de mijne niet zo slecht was geweest, had ik waarschijnlijk nooit geweten dat CZ's zo goed waren. De CZ-houten kolfmodellen worden geleverd met zowel pillar- als glas/epoxy-bedding. Ik heb de trekker op de CZ vervangen door een Timney omdat ik ongeveer eens in de 15 schoten er een laag en naar rechts trok. Ik vermoedde dat het de trekker was, mijn nieuwe buurman was een militair schietinstructeur, hij

keek naar de 15-schotsgroep en zei: "Je bent rechtshandig".

#9 ·
Nou, het was niet mooi!
De vizieren waren op een pastei op wit papier. Hits waren gemakkelijk te zien.
Twee op de pastei, klaar om te gaan.
Dacht ik.
Kon gewoon niet gemakkelijk hits uitkiezen in het zwarte 200yd klein kaliber doelwit, zelfs niet met een 50X Leica scope.
10/22 mags bleven vastlopen, ik denk dat ik het aantal schoten ben kwijtgeraakt.
Eindelijk vond ik er een van de 5 die ik had meegenomen die werkte en klaar was.
Moet de mags nu functioneel testen, maar ik heb er drie nieuwe die ik volgende week zal gebruiken.
De Zeiss Riflescope en de Timney trigger zijn geweldig, maar ik weet niets over de Ruger.
Het is niet de nauwkeurigheid, maar de functieproblemen.
Geloof het of niet, we hadden 10 mph vanaf de 220 graden op het doel
-Richard
Image

#10 ·
Deze week doel @ 200 yds, bijna windstil.
Ik heb geen enkele instelling op de Ruger/Zeiss aangepast, behalve de bout, kamer en loop schoongemaakt.
Eerste schot laag en links, maar de volgende twee raakten de 2” doelstip op wit papier, dat we gebruiken om in te schieten.
Stel de draadkruisverlichting in
Image

zodat ik het middelpunt van het dradenkruis tegen de zwarte achtergrond op de '10' kan zien.
Een 8!
Volgende week misschien twee klikken naar rechts voor de inschieters?
Ik weet uit welke richting de wind komt van een vlag die we voor elke positie gebruiken en vorige week herinner ik me duidelijk van links.
De Zeiss richtkijker heeft uitstekende helderheid, verlichting en grote knoppen met gemakkelijk afleesbare aanpassingen.
De Timney trekker is subliem, beter dan de KIDD 8oz die ik op mijn Ruger 10/22 Competition heb gezet.
Gebruikte één 10/22 magazijn dat functioneerde.
-Richard

#12 ·
Kocht een Ruger Precision Rimfire tijdens Covid, vanwege de verstelbaarheid en sommige artikelen die erover opschepten dat het geweldig was. Ik had het tegenovergestelde resultaat. De mijne schoot 6 moa uit de doos. Probeerde een dozijn of zo munitie, niets werkte in de RPR.

Problemen: afgeknipte uiteinden van kogels, voerde ongeveer 10% van de tijd niet, weigerde ongeveer 20% van de tijd uit te werpen, ruwe grendelwerking en moeilijk te bedienen veiligheid. Vervangen door een prachtige CZ 457 Varmint.

Verbeteringen:
2) na het zien van de afschuwelijke trekken met een boorscoop, voerde een barrel lapping voor arme mensen uit met JB Bore Paste en Kroil Oil.

Verbeterde 5-schots groepen van 50 en 100 yards naar 2 moa (meer dan 3 keer de CZ457 groepen uit de doos)

3) Grendel gepolijst met JB bore past, Kroil en een Dremble
4) Veiligheidscomponenten met de hand gepolijst met JB & Kroil
5) Tweede boring lapping uitgevoerd, waarbij meer aandacht werd besteed aan harde plekken
6) De waardeloze combinatieveer/uitwerper vervangen door een nieuw fabrieksonderdeel omdat er geen verbeterd aftermarket-item kon worden gevonden.
7) De fabriekstrigger afgesteld op het laagst mogelijke trekgewicht (heb geen trekgewichtmeetapparaat).

Opnieuw gemonteerd na alles te hebben gesmeerd met Lucas Extreme gun oil en het geweer meegenomen naar de schietbaan. Schoot mijn eerste bullseye met het geweer na 7 fouling/zeroing schoten. Geweer schiet nu 0,75 moa 5-schots groepen met zowel SK High Velocity als Semi auto op 50 yards.

Kostte veel hoofdbrekens, onderzoek, advies van een schuurwapensmid (die de boorscoop had), moeite en wat $. Maar het geweer schiet nu zoals het uit de doos had moeten schieten. De bouwkwaliteit, bediening, het ontwerp en de nauwkeurigheid komen nog steeds niet in de buurt van de conditie van mijn CZ457 Varmint uit de doos.

Persoonlijk zal ik nooit meer een nieuw Ruger-product kopen, want mijn 10/22 die ik ongeveer tegelijkertijd kocht, is nog slechter. Ruger was misschien ooit goed, maar de twee die ik een paar jaar geleden kocht, waren afschuwelijk. In plaats van slechte Ruger-producten te repareren, besteed ik liever $ aan munitie en tijd op de schietbaan.
Ruger heeft een 1” MOA-garantie op 50 yards met matchmunitie en een ervaren schutter, niet de beste garantie

#13 ·
Kunt u een verwijzing geven naar de Ruger 1” MOA-garantie?
Dat komt overeen met een nauwkeurigheid van 1/2” op 50 yards.

Voor 50’ Small Bore is de 10-ring 0,22”, dus om een ‘possible’ te schieten hoef je alleen maar groepen van 0,44” op 50’ te schieten.
Dit komt overeen met 2,64” op 100 yards.
De meeste organisaties schieten nu 22lr op 50 yards en er zijn inderdaad hele schietdisciplines gebouwd rond 50 yards (ARA) (NRL?)
Ik denk dat het op 200 yards en verder meer een berekeningsprobleem is, van het type winddrift, dat de intrinsieke nauwkeurigheid van de fabrieksmunitie meer dan tenietdoet.
Belangrijker dan nauwkeurigheid is de herhaalbaarheid van de 22lr-patroon.
Daarom schiet ik Tenex, Eley Semi-Auto Precision in mijn 10/22 en Lapua Super Long Range.
-Richard

#15 ·
“Heb en gebruik ze allebei, ik neem de Kidd-trekker altijd.”

Mijn KIDD is 8oz/8oz =1# voor de 10/22. Timney maakt twee trekkers voor de 10/22, een van 2&3/4# en een van 8oz/1#. Welke heb je?
Mijn Timney voor de RPR is 8oz/1# maar voelt lichter aan dan de KIDD-trekker die ik heb.
Ik realiseer me dat de trekkers niet hetzelfde zijn, maar de Timney op de RPR voelt gewoon beter!
-Richard
Oké, het is een beetje een oneerlijk voordeel, mijn Kidd is 3/3 oz en mijn rpr is af fabriek, maar ik heb de veer vervangen en een beetje gepolijst.

#21 ·
Net de vlagversie opgehaald. Nog geen tijd gehad om te schieten. Wachten op mijn munitie.
Edit: 150 rondes verschoten
CCI SV 40gr gebruikt voor nulstelling... ongeveer .5 groepen
Blazer 38gr ongeveer dezelfde groepsgrootte.
Winchester super X 40gr, ongeveer 1" groepen.
View attachment 453941
Ziet er mooi geweer uit. Op welke afstand heb je je geweer afgesteld met .5" groepen?

#18 ·
Ik heb er een heel vroege gekocht. Hij is ofwel heel laat op vrijdag of heel vroeg op maandag gemaakt door een brakke werknemer. Ik heb veel werk gedaan dat Ruger had moeten doen en ben er nooit in geslaagd de trekker goed te laten werken. Het middelste blad bleef bij elke derde of vierde trek hangen en weerstond alles wat ik deed om het probleem te verhelpen. Ik heb hem vervangen door een Timney en de fabrieksversie in de vuilnisbak gegooid. Hij doet ongeveer hetzelfde met CCI-SV, zoals de foto van southerncomfort laat zien, inclusief een uitschieter in bijna elke groep. Hij is veel beter met RWS Target Rifle en komt tot in de .4's zonder uitschieters, maar ik ben bijna door die munitie heen en hij is al lange tijd niet meer in de schappen te vinden en ik weet niet of hij überhaupt nog wordt gemaakt. Mijn tastzin in mijn vingertoppen is zo verminderd dat ik huiverig ben voor een trekker met minder dan 1 pond trekkracht en ik heb twee reserve-trekkers op die sterkte afgesteld.

#24 ·
Wat zijn respectabele 50 yard groepen voor een Ruger RPR?
Image

Dit zijn zorgvuldig geselecteerde 5-schots groepen op 50 yards
Image

Hier is nog een 5-schots groep op 50 yards

Ik heb het geweer pas geleden uit elkaar gehaald en wat gratis aanpassingen aan het geweer gedaan. Ik heb er nog niet mee geschoten, maar ik vroeg me gewoon af waartoe "standaard" Ruger RPR's in staat zijn. Ik probeer 1 moa op 100 yards te halen, is dat wishful thinking?

#25 ·
Kocht een Ruger Precision Rimfire tijdens Covid, vanwege de verstelbaarheid en sommige artikelen die erover opschepten dat het geweldig was. Ik had het tegenovergestelde resultaat. De mijne schoot 6 moa uit de doos. Probeerde een dozijn of zo munitie, niets werkte in de RPR.

Problemen: afgeknipte punten van kogels, voerde ongeveer 10% van de tijd niet, weigerde ongeveer 20% van de tijd uit te werpen, ruwe grendelwerking en moeilijk te bedienen veiligheid. Vervangen door een prachtige CZ 457 Varmint.

Verbeteringen:
2) na het zien van de afschuwelijke trekken met een boorscoop, voerde een barrel lappen voor arme mensen uit met JB Bore Paste en Kroil Oil.

Verbeterde 5-schots groepen op 50 en 100 yard naar 2 moa (meer dan 3 keer de CZ457 out of the box groepen)

3) Grendel gepolijst met JB bore past, Kroil en een Dremel
4) Veiligheidsonderdelen met de hand gepolijst met JB & Kroil
5) Tweede boring lappen uitgevoerd, waarbij meer aandacht werd besteed aan harde plekken
7) De fabriekstrigger afgesteld op het laagst mogelijke trekgewicht (heb geen apparaat om de trekkerdruk te meten).

Opnieuw gemonteerd na het smeren van alles met Lucas Extreme gun oil en het geweer naar de schietbaan gebracht. Schoot mijn eerste bullseye met het geweer na 7 fouling/zeroing schoten. Geweer schiet nu 0,75 moa 5-schots groepen met zowel SK High Velocity als Semi auto op 50 yards.

Kostte veel hoofdbrekens, onderzoek, advies van een schuur-wapensmid (die de boorscoop had), moeite en wat $. Maar het geweer schiet nu zoals het uit de doos had moeten schieten. De bouwkwaliteit, bediening, het ontwerp en de nauwkeurigheid komen nog steeds niet in de buurt van de out-of-the-box conditie van mijn CZ457 Varmint.

Persoonlijk zal ik nooit meer een nieuw Ruger-product kopen, want mijn 10/22 die ongeveer tegelijkertijd werd gekocht, is nog slechter. Ruger was misschien ooit goed, maar de twee die ik een paar jaar geleden kocht, waren afschuwelijk. In plaats van slechte Ruger-producten te repareren, besteed ik liever $ aan munitie en tijd op de schietbaan.
Goede info, bedankt

#27 ·
Ik heb de mijne al geruime tijd niet meer gebruikt vanwege een fysiek probleem. Ik had het regelmatig tot minder dan 0,5" @ 50 yard groepen met RWS Target Rifle munitie. De mijne is een vroege en ik moest veel van Ruger's werk voor hen afmaken voordat het dat zou doen, inclusief het weggooien van hun trekker met het constant haperende middenblad. Een Timney-trekker loste dat probleem op.

Als de dingen zo doorgaan, zal ik tegen de zomer weer kunnen schieten en ik kijk ernaar uit om te zien hoe roestig ik ben geworden met dit geweer.

#30 ·
Ik heb vorige maand een Shaw match-loop gekocht voor de mijne. Ik zou dit nog niet doen, maar vond een deal die ik niet kon weigeren.
MAN, DEZE LOOP IS GEWELDIG!!!
Zelfs voor het inschieten heb ik al veel groepen in de lage .400's geschoten! De originele loop was gemiddeld .7 ish. Helemaal niet slecht. Af en toe vielen groepen in de midden .500's.

#31 ·
Ik heb vorige maand een Shaw matchloop voor de mijne gekocht. Ik zou dit nog niet doen, maar vond een deal die ik niet kon weigeren.
MAN, DEZE LOOP IS GEWELDIG!!!
Zelfs voor het inbreken heb ik veel groepen in de lage .400's geschoten! De originele loop was gemiddeld .7 ish. Helemaal niet slecht. Af en toe vielen groepen in de midden .500's.
View attachment 505779
View attachment 505780
Zijn die groepen op 100 yards?

Heb je het gebruikt gekocht? Zo niet, hoeveel kostte het en waar heb je het gekregen als je het niet erg vindt om het te vragen?
Je kunt een PM sturen als je je niet prettig voelt om die info openbaar te delen