Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Ruger 10/22 Basisgeweer $199,00

1.7K views 9 replies 9 participants last post by  scramjet  
#1 ·
#3 ·
Heb er een van een lokale winkel. Testvuur en had een paar vastlopers. Uit elkaar gehaald en verf overspuiten in de ontvanger gevonden. Alles schoongemaakt en gepolijst, inclusief trekkeronderdelen. Overtravel-schroef aan de trekker toegevoegd en de richtkijkerrail vervangen.
Redelijk nauwkeurig en werkt goed met verschillende soorten munitie. Ik heb hem in een oude sportvoorraad laten vallen, gewoon omdat hij er beter uitziet in hout.

#9 ·
Ik heb laatst bij de LGS naar een basismodel 10/22 gekeken. Vulschoeven die bovenop de ontvanger uitstaken en op hun plaats waren gelijmd met de slordige, dunne lakafwerking. Nee bedankt. Het is beter om een ontvanger te kopen en zelf een geweer in elkaar te zetten. Ik heb onlangs ook een nitrieten bout besteld bij Brownells. Het is een prachtig afgewerkt kunstwerk in vergelijking met de gegoten rommel die tegenwoordig op Ruger 10/22-geweren zit, en kost slechts ongeveer $20 meer dan een bout die je online kunt kopen. Ik begrijp niet waarom ze zo erg bezuinigen op de 10/22, terwijl de Mark IV's van uitstekende kwaliteit lijken te zijn.

#10 ·
Ik heb laatst bij de lokale wapenwinkel naar een basismodel 10/22 gekeken. Vulschoeven die bovenop de ontvanger uitsteken en op hun plaats zijn gelijmd met de slordige, dunne lakafwerking. Nee bedankt. Beter om een ontvanger te kopen en zelf een geweer in elkaar te zetten. Ik heb onlangs ook een genitreerde bout besteld bij Brownells. Het is een prachtig afgewerkt kunstwerk in vergelijking met de gegoten rommel die tegenwoordig op Ruger 10/22-geweren zit, en kost slechts ongeveer $20 meer dan een bout die je online kunt kopen. Ik begrijp niet waarom ze zo bezuinigen op de 10/22, terwijl de Mark IV's van uitstekende kwaliteit lijken te zijn.
Geweldige observaties. De Ruger-ontvangers die ik onlangs heb gezien, worden qua vakmanschap overtroffen door andere opties die niet overdreven duur zijn. Brownells-bouten en -ontvangers zijn goed, net als andere.

Om eerlijk te zijn, Ruger bouwt 10/22's voor een bepaalde prijs en ze bereiken dat doel op bewonderenswaardige wijze. Ik veronderstel dat mijn normen en verwachtingen hoger zijn qua kwaliteit en ik ben bereid om iets meer te betalen om een product te krijgen dat naar mijn mening een betere prijs/kwaliteitverhouding heeft.