Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Vervangende loop voor Ruger American Rimfire?

1 reading
20K views 35 replies 19 participants last post by  ArtinNC  
#1 ·
Zijn er nog beschikbaar? Ik heb veel gezocht en kan er geen vinden en kan geen informatie vinden over hoe de loop te veranderen.

#3 ·
In tegenstelling tot een 10/22 of CZ457 is het vervangen van de loop op een RAR niet triviaal. Het zou je een dag werk kosten plus de kosten van een aftermarket loop als je die route zou volgen. Na er twee te hebben gedaan, kon ik nog steeds geen loop verwijderen, inkorten, opnieuw kameren, extractor slots frezen en in minder dan 6 uur weer in elkaar zetten. Natuurlijk kan ik de kosten van mijn tijd en geld altijd rationaliseren in het plezier van een hobby. :)
De RAR-kolf is vrij flexibel, dus misschien wil je die ook vervangen. Binnenkort heb je meer dan $1.000 in een $300 geweer. Afhankelijk van wat je doelen zijn, zou ik je aanmoedigen om te beginnen met een beter geweer als basis om op te bouwen. Heck, mijn Tikka T1x schiet zo goed, ik weet niet zeker waar ik moet beginnen met het "verbeteren" ervan. Ik ben echter geen competitieve benchrest-schutter, dus wat ik geweldig vind en wat zij geweldig vinden, is waarschijnlijk niet hetzelfde.

#10 ·
In tegenstelling tot een 10/22 of CZ457 is het vervangen van de loop niet triviaal op een RAR. Het zou je een dag werk kosten plus de kosten van een aftermarket loop als je die route zou volgen. Na er twee te hebben gedaan, kon ik nog steeds geen loop verwijderen, inkorten, opnieuw kameren, extractor slots frezen en in minder dan 6 uur weer in elkaar zetten. Natuurlijk kan ik de kosten van mijn tijd en geld altijd rationaliseren in het plezier van een hobby. :)
De RAR-kolf is behoorlijk flexibel, dus misschien wil je die ook vervangen. Binnenkort heb je meer dan $ 1.000 in een $ 300 geweer. Afhankelijk van wat je doelen zijn, zou ik je aanmoedigen om te beginnen met een beter geweer als basis om op te bouwen. Welnu, mijn Tikka T1x schiet zo goed, ik weet niet zeker waar ik moet beginnen met het "verbeteren" ervan. Ik ben echter geen competitieve bench-rest schutter, dus wat ik geweldig vind en wat zij geweldig vinden, is waarschijnlijk niet hetzelfde.
Heb je een Ruger loop gebruikt toen je je swap deed? Is dit iets dat je voor iemand anders zou willen doen? Ik weet dat het niet helemaal kosteneffectief is, maar om uiteindelijk een unieker geweer te hebben dat goed schiet, is het me waard.

#4 ·
Ik dacht dat dit de reden was dat er geen aftermarket lopen waren voor de RAR en geen info over hoe de loop te verwijderen. Ik heb een 10/22 waarvan ik de fabriekslloop moest vervangen omdat hij zo slecht schoot. Ik heb niet veel vertrouwen in fabriekslopen op de meer budgetvriendelijke wapens. Ik dacht dat als ik een RAR zou kopen, de loop vervangen zou moeten worden.

#6 ·
Ik dacht dat dat de reden was dat er geen aftermarket lopen waren voor de RAR en geen info over hoe de loop te verwijderen. Ik heb een 10/22 waarvan ik de fabrieksloop moest vervangen omdat hij zo slecht schoot. Ik heb niet veel vertrouwen in fabrieksloop op de meer budgetvriendelijke wapens. Ik dacht dat als ik een RAR kocht, de loop vervangen zou moeten worden.
Ik heb een RAR .22 lr. Hij is gemakkelijk eekhoofd-kop-nauwkeurig op 50 yards. Savage Mk 2 is ook mooi en minstens zo nauwkeurig.

#5 ·
Ik denk dat het geweldige geweren zijn voor het beoogde doel. Zuinig, betrouwbaar en nauwkeurig genoeg. Zeker "pop-can accurate" tot 50 yards en verder; de mijne was gemiddeld ongeveer 1 1/2 inch op 50 yards. Ze zijn een geweldig eerste geweer voor een nieuwe schutter of een jongere. Ik heb een extra kolf (korte versie) gekocht zodat hij beter bij kinderen past. Ik ben ook veel meer geneigd om hem te gebruiken voor de jacht bij slecht weer of om hem achter de deur van het melkhuisje te bewaren dan dat ik ooit met een Kimber zou doen. Geniet ervan voor wat het is en je zult niet teleurgesteld zijn.

#7 ·
Ik had er 2, een geblauwde en een roestvrijstalen. De roestvrijstalen schiet als een laser, de geblauwde is een tomatenstaak. Beide acties waren erg ruw, klonken als een rits. Ik moest de grendel heen en weer bewegen voor een American football wedstrijd voordat ze soepel waren. De kolf heeft een zeer zwakke pols. In een steun kon je je vinger op de pols leggen en de dradenkruis op en neer zien gaan.

#8 ·
De kolf heeft een zeer zwakke pols. In een rust zou je je vinger op de pols kunnen leggen en de kruisdraden op en neer kunnen zien gaan.
De mijne is hetzelfde: kolf extreem gevoelig voor druk op de onderarm, op de pols, op de wang, op de achterste zak. Hij schiet recht genoeg, wanneer al deze dingen consistent zijn. De kolf maakt het een onstuimig geweer om constant mee te schieten, maar dit onstuimige gedrag dwingt me ook om consistenter te zijn.

#9 ·
Mijn geweer schiet groepen van 15 schoten ter grootte van een duim met goede munitie. Dat gezegd hebbende, zou ik het geweldig vinden om de mijne iets te laten verlagen voor een strakkere kamer, het tegelijkertijd in te korten en opnieuw te voorzien van schroefdraad. Als ik iemand zou kunnen vinden om dat voor $300 of minder te doen.

#11 ·
Hallo CptDave,
Bedankt voor uw interesse. Ik heb de originele lopen op beide RAR's gebruikt. Het doel van mijn experimenten was om te zien hoeveel de nauwkeurigheid verbeterde door dezelfde loop terug te zetten en opnieuw te kameren. Op deze manier waren mijn enige kosten mijn arbeid, plus ik wilde geen $300 kwijt zijn voor een aangepaste loop en nog steeds een zwakke kolf hebben.
Ik ben blij met de resultaten, maar het zijn nog steeds geen competitieve geweren van wedstrijdklasse.
Ik bezit een machinefabriek die me drukker bezighoudt dan ik wil en wapensmeden is slechts mijn hobby. Ik ben niet bevoegd of verzekerd om voor mijn levensonderhoud aan wapens te werken, dus ik moet het afwijzen.
Fijne dag verder,
John

#13 ·
Het zou fijn zijn als ze zo zouden worden opgezet dat ze 10/22 of zelfs 77/22 lopen kunnen gebruiken. De mijne schieten allemaal uitzonderlijk goed, dus de enige aantrekkingskracht zou zijn om groepen na te jagen of een specifieke configuratie.

Kan de loop niet gemakkelijk worden verwisseld op de precisieversie? Vraag me af wat het zou kosten om die actie in een conventionele kolf te laten vallen. Zoals gezegd, misschien goed geld gooien naar iets om gewoon anders te zijn.

#14 ·
Het zou fijn zijn als ze zouden worden opgezet om 10/22 of zelfs 77/22 lopen te nemen. De mijne schieten allemaal uitzonderlijk goed, dus de enige aantrekkingskracht zou zijn om groepen na te jagen of een specifieke configuratie.

Kan de loop niet gemakkelijk worden verwisseld op de precisieversie? Vraag me af wat het zou kosten om die actie in een conventionele kolf te laten vallen. Zoals gezegd, misschien goed geld gooien naar iets om gewoon anders te zijn.
Mijn RPR schoot out of the box een beste 6 moa (na het testen van 16 verschillende soorten munitie). De boutbeweging was verschrikkelijk en het kostte bijna een bankschroef om de veiligheid aan en uit te zetten. Mijn 10/22 was erger. Beide werden gekocht tijdens covid. Ruger nam niet eens de telefoon op en reageerde ook niet op e-mails op dat moment. Opnieuw geprobeerd per e-mail (na een paar keer meer dan 30 minuten aan de telefoon te hebben gewacht), heb al een paar weken geen antwoord gekregen. Het polijsten van de bout, de ontvanger, de veiligheidsstang en het lappen van de loop verbeterde de nauwkeurigheid van de RPR tot 3/4 moa. De 10/22 heeft een nieuwe loop en ontvanger nodig.

#16 ·
Zijn er nog beschikbaar? Ik heb veel gezocht en kan er geen vinden en kan geen informatie vinden over hoe ik de loop moet verwisselen.
Mijn advies is om met een beter geweer te beginnen. Ik heb er 2 Ruger's gekocht tijdens covid. De RPR was slecht (schoot 6 moa met de beste munitie uit 16), de 10/22 was verschrikkelijk (schoot 8 ft naar links op 50 yards, verwijderde en herinstalleerde loop en het schoot 1 ft naar rechts). Heb na talloze pogingen nooit antwoord gekregen van Ruger.

Mijn CZ 457 Varmint 22lr schoot 3/4 moa uit de doos op 100 yards. Na een paar aanpassingen (Timney Trigger en het aanpassen van de speling), schiet hij onder 1/4 moa vanaf de bank. Ik heb een zeer lang, gedetailleerd "artikel" geschreven over de CZ 457 Improvements op Rimfire Central. Opmerking: de CZ-nauwkeurigheid is gebaseerd op een wetenschappelijke benadering om de beste munitie voor mijn specifieke CZ te selecteren. De mijne is ongebruikelijk omdat hij absoluut dol is op Eley Club. Ik gebruik Eley Target als back-up. Target is gewoon de munitie die niet voldeed aan de strakkere snelheidspecificaties van Club. Dus de twee partijen Target die ik heb gebruikt, hadden verschillende ballistiek, maar waren beide consistent binnen de partij.

De CZ kostte 30% meer dan de RPR en 69% meer dan de huidige verkoopprijs van Rural King voor een Ruger American 22lr. Na CZ-aanpassingen: 70% meer dan RPR en 118% meer dan de Ruger American, maar nog steeds 69% minder dan de goedkoopste Vudoo. Ik geloof dat je krijgt waar je voor betaalt en elke kleine verbetering in de nauwkeurigheid wordt steeds duurder, maar aangenamer. Ik wilde een Vudoo, maar ben erg blij met de CZ en heb genoten van het verbeteren van de nauwkeurigheid.

Arrachements: Bankopstelling, 100 yard 5 schots groep op een 40mm benchrest competitie target na 5.000 ronden grondig schoonmaken, 50 yard 15 schots groep op een zelfgemaakt 1" target voorafgaand aan het installeren van Timney. De Timney elimineerde fliers zoals die op de laatste foto.

Attachments

#19 ·
Ik was ook van plan de mijne af te schrijven en iets anders te kopen. Maar ik heb hem uit elkaar gehaald om te zien wat er gedaan kon worden om hem beter te maken. Het is een standaard Amerikaanse 20", kunststof kolf, ongeveer 2016 of zo, denk ik. Hij schoot groepen van 1 1/2 - 2" met cci minimags en iets kleiner met target munitie. Maar hij had altijd een paar uitschieters in elke groep. Ik begon met JB bore paste en polish op de loop, maar het veranderde niet veel. Toen begon ik de instellingen van de kolfbouten te tweaken en vond de beste groepen bij 30 inch-pond achter, 25 voor. Had nog steeds uitschieters, maar niet zo ver weg. Ik bestelde en installeerde toen de bout- en trekker shims van Triggershims.com en nu geen uitschieters meer. Groepen zijn van ongeveer 1/2" tot 1" afhankelijk van de munitie. Dus ongeveer de helft van wat het was, kostte maar een paar dollar en wat tijd. In dit geweer had het .008 shims nodig voor de bout en .010 voor de trekker. Ik heb net mijn tweede American opgehaald, een roestvrijstalen en walnoot Talo editie en hij had maar .0015 bout shims en .006 voor de trekker nodig. Hij schiet net zo goed, zo niet beter dan de eerste. Ik heb alleen beter weer en meer tijd nodig om ze af te stellen.

#23 · (Edited)
Ik stond op het punt de mijne ook af te schrijven en iets anders te kopen. Maar ik ben erin gedoken om te zien wat er gedaan kon worden om het beter te maken. Het is een standaard Amerikaanse 20", plastic kolf, rond 2016 of zo denk ik.
Het schoot groepen van 1 1/2 - 2" met cci minimags en iets kleiner met doelmunitie. Maar het had altijd een paar uitschieters in elke groep. Ik begon met het gebruik van JB bore paste en polish op de loop, maar het veranderde niet veel. Toen begon ik de instellingen van de kolfbout te tweaken en vond de beste groepen bij 30 inch pond achter, 25 voor. Had nog steeds uitschieters, maar niet zo ver weg.
Ik bestelde en installeerde vervolgens de bout- en trekkerschijven van Triggershims.com en nu geen uitschieters meer. Groepen variëren van ongeveer 1/2" tot 1" afhankelijk van de munitie. Dus ongeveer de helft van wat het was, kostte slechts een paar dollar en wat tijd. In dit geweer had het .008 shims nodig voor de bout en .010 voor de trekker.
Ik heb net mijn tweede American opgehaald, een roestvrijstalen en walnoot Talo-editie en die had slechts .0015 boutshims en .006 voor de trekker nodig. Hij schiet net zo goed, zo niet beter dan de eerste. Ik heb alleen beter weer en meer tijd nodig om ze af te stellen.
View attachment 459378
Die limited edition Talo is een mooi uitziend geweer. Mooier dan mooi hout!
Image

#25 ·
Deze zijn eigenlijk gemakkelijk te veranderen als je toegang hebt tot een pers om de loop eruit te persen. Je krijgt de precisieloop en meet het verschil tussen de loop en de ontvanger. Of meet gewoon de oude loop-tenon. Het verschil was voor mij 0,003". Dus ik gebruikte een 0,0015" SS-shim om de tenon te wikkelen. Daarna verwarmde ik de ontvanger en bevroor de loop. Ze schoven gemakkelijk in elkaar. Zorg ervoor dat je snel gaat, want je moet de extractor en het andere ding op de bout uitlijnen met de uitsparingen op de loop. Zorg ervoor dat je hierbij een headspace-meter gebruikt om dat goed te krijgen. Zodra de loop een nacht heeft gestaan, boorde ik de dwarsspeld om de loop te vergrendelen. Ik gebruikte ook locktite 680 op de tenon om alles bij elkaar te houden.

#33 ·
Er was een kerel die een Kidd-loop op zijn Ruger American zette en het was een van de coolste builds die ik ooit heb gezien.

Ik weet dat de Ruger een slechte reputatie heeft in vergelijking met de CZ en Tikka, maar ik bezit alle 3 de merken (heb zelfs een RPRr) en ik kan zeggen dat mijn kinderen om de een of andere reden de Rugers echt leuk vinden (zowel American rimfire als RPRr).

De actie is super eenvoudig voor kinderen om te gebruiken. Gisteren mijn kinderen meegenomen om de nieuwe Smith and Wesson 15/22 van mijn jongste in te schieten. Ze wilden allemaal mijn 17hm2 Ruger schieten.

misschien is het het kaliber, misschien is het de actie, maar ze vonden het allemaal zo leuk om ermee te schieten dat ik een nieuwe munitiebestelling moet plaatsen.

Als ik een RAR met een Kidd-loop voor een fatsoenlijke prijs zou kunnen krijgen, zou ik hem grijpen.