Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Remington 572 Fieldmaster club

70K views 173 replies 74 participants last post by  Eflow  
#1 ·
Wie heeft er allemaal een? Ik heb er een in de BDL met een leupold 6-14. Het is gemaakt in de jaren 60, maar het was een kluiskoningin die ik onlangs voor 375 kreeg.

#4 ·
1987 572bdl
de liefste pomp .22 die er is, naar mijn mening! Ik heb ook een Henry, maar de actie is stijf/zwaar in vergelijking met de 572. Ik heb ook zijn broer, een 1967 552BDL. Pompen is het LEUKST om mee te schieten!:cool:;)

#7 · (Edited)
Zilver is mooi

Gemaakt in 1975. Ik heb nooit kunnen vaststellen of het af fabriek is of later is opgetuigd...maar ik vind het geweldig!

Man, wat ziet deze 572 er scherp uit! Zeer unieke uitstraling en een oplossing voor de waardeloze verf die Remington erop zet! Je zou denken dat de fabrikant na zo lang de 572/552-geweren worden geproduceerd, in staat zou zijn om een duurzamere afwerking te bedenken! Dit is tenslotte geen $150 .22 geweer. Mijn 552--1967 en mijn 572--1981 zijn beide geweldige geweren, maar de afwerking van de ontvanger is waardeloos. De rest ziet er uitstekend uit, maar beide ontvangers zien eruit als rotzooi.:eek::(

#6 ·
Of ben ik de enige die het gewicht van de 572 gewoon geweldig vindt! Vroeger, toen de munitie uit de lucht kwam vallen, laadde ik de mijne met .22 shorts en schoot gewoon wat rond. Schoot het zo met een vriend die zijn 10/22 gebruikte. Hij was verbaasd over hoeveel schoten de pomp kon afvuren. Zelfs vandaag de dag, nu munitie schaars is, is de 572 nog steeds leuk om single-shot mee te schieten.

#11 ·
jon p - Ik ben het ermee eens dat de 572 de beste pomp 22 is die er is. Heb zelfs een bijna nieuwe Henry-pomp ingeruild voor de mijne. De Henry is twee keer terug naar de fabriek geweest en was nog steeds niet goed. Kocht mijn eerste nieuwe in 1969 en ruilde die in voor een Marlin 39A en de tweede werd aan de kleinzoon gegeven. Ik ben altijd onder de indruk geweest van de nauwkeurigheid van de 572 en heb persoonlijk nog nooit problemen gehad met de afwerking van de ontvanger, maar de afwerking op het geweer van Popeye 1947 is geweldig.

#16 ·
ze zijn zeldzaam

Ik zou graag ooit een van de teal-kleurige willen bezitten
ik heb alleen foto's gezien, nog nooit een echte. Gunbroker heeft er altijd een paar, maar hele mooie zijn schaars en duur! Ik heb gehoord dat de geanodiseerde kleurenafwerking zacht is en heel gemakkelijk krast. De loop was ook van aluminium met een stalen voering. Ze gebruikten lichter hout - geen walnoot - en zelfs een aluminium kolfplaat. In plaats van 6,5 lbs weegt het ongeveer 4,0 lbs, zoals een nylon 66, wow!

#20 ·
De tweede echtgenoot van mijn moeder nam me mee naar de inmiddels lang verdwenen en beruchte Bells-wapenwinkel aan de Manheim Road in, denk ik, Franklin Park Illinois, en kocht mijn eerste 22 toen ik 10 was. Ik ben nu 48 en heb hem nog steeds. Hij is in 1972 vervaardigd. Leuk klein pistool.

#116 ·
Bell's Gun Shop

De tweede echtgenoot van mijn moeder nam me mee naar de nu lang verdwenen en beruchte Bells gun shop aan Manheim Road in, ik geloof, Franklin Park Illinois en kocht mijn eerste 22 toen ik 10 was. Ik ben nu 48 en heb hem nog steeds. Hij is in 1972 gemaakt. Mooi klein pistool.
Wow, dat was toen Bell's nog een goede reputatie had en waarschijnlijk toen Bell het nog bezat.
Het heeft sindsdien zeker een trieste opeenvolging van eigenaren doorgemaakt.
Als ik me goed herinner, werden ze gepakt voor illegale verkopen en werden ze gesloten.
Ik verliet Chicago in 2012 en verhuisde naar de Vrije Verenigde Staten, AZ.

#23 ·
Ik had er vroeger een, die ik in 1983 kocht. Ik weet niet zeker of de ontvanger van aluminium en geschilderd was, maar ik denk het wel. Ik heb hem verkocht om een Kimber 22 te financieren, omdat hij nooit erg nauwkeurig was. Het was het eerste geweer dat ik had, ik heb er soms spijt van dat ik het verkocht heb.

#24 ·
Hier is een foto van mijn Remington 572. Ik kocht hem in 1978. Het was mijn favoriete geweer voor eekhoorn- en konijnenjacht toen ik kind was. Heeft nog steeds de 4X Weaver-richtkijker. Hij staat al 32 jaar in mijn kluis, maar ik ben nog steeds dol op dit geweer.

#28 ·
onderste ontvanger cover

had de mijne al een tijdje, heb hem gebruikt gekocht en onlangs uit elkaar gehaald om schoon te maken, de schroef van de loop was moeilijk los te krijgen.

Image

Image

Image

Image

Image

problemen met het eruit of erin krijgen? Hoe moeilijk was de schroef om de loop vast te houden om eruit te krijgen? Hoe heb je het gedaan? Op je foto zit er iets in je verstelbare moersleutel - wat is dat onderdeel?? Mijn 552 lijkt erg strak te zitten en ik heb nog niet echt geprobeerd het te verwijderen. Ik weet dat de ontvanger van aluminium is en ik wil niets verpesten!

#33 ·
572

Goede dag iedereen:
Ik heb een 1958 572 die ik midden in een volledige revisie heb.
Ik zal een paar foto's van het eindproduct plaatsen als ik het af heb.
Tot nu toe heb ik alle onderdelen die geblauwd moeten worden, allemaal gepolijst en klaar. De ontvanger moet nog wat meer geschuurd worden en de kolf heeft pas 4 lagen trueoil.

Z

#43 ·
Ik weet dat het geen federale vereiste was voor .22lr-geweren om ze daarvoor te hebben, maar ik weet ook dat mijn 1954 Marlin 39A er een heeft. Degene die ik koop, heeft een WB-gemarkeerde loop [ik heb het gehoord - zal het 10-15 dagen niet hebben], maar ook een serienummer. De looplengte maakt me ook nieuwsgierig.

Ik probeer erachter te komen of ik een 1955 of een 1981 Fieldmaster 572 krijg. Het is geen BDL, dus ik ben blij. Ik hou van de lagere kolf voor oorbeschermers op de schietbaan. Ik zal niet van streek zijn als het geen wapen uit de jaren 1950 is, maar ik zou het wel prefereren.

Bedankt

#37 ·
Eindelijk de pomp 22 die ik altijd al wilde hebben. Super goede prijs, een beetje ruw, duidelijk geliefd. Heeft een chromen magazijnbuis, aluminium ontvanger. Gehoord dat deze zeldzaam zijn? Geblauwde loop en ontvanger, geen TWB of iets dergelijks. Nog steeds enthousiast. Heeft iemand inzicht in dat chromen magazijn? Ik gok dat het vervangen is? De loopcode plaatst het geweer in '58.

#38 ·
goede vondst, maar niet "ZELDZAAM"

de 572 pomp wordt sinds eind jaren 1950 geproduceerd. Als er geen serienummer is, is hij van vóór 1968. ALLEMAAL hebben ze een aluminium ontvanger die zwart is geschilderd. Klinkt alsof iemand de geblauwde magazijnbuis heeft vervangen door een verchroomde. Voor de trekkerbeugel zit een metalen vulplaat - is die blauw? Remington maakte wel enkele "featherweight" pompen die een gekleurde aluminium loop en ontvanger hadden met chromen afwerking zoals de mag buis. De wapens hadden een helderblauwe, zwarte en bruine kleur. Ontvangers waren geanodiseerd, niet geschilderd. Klinkt alsof de jouwe het standaardmodel is waar in de loop der jaren enkele onderdelen van zijn vervangen. Je kunt de fabricagedatum bepalen met behulp van de code van twee letters die je vindt in de buurt van het vizier aan de linkerkant van de loop. Is je kolf geruit? Heeft hij zeer eenvoudige voor/achter vizieren of de ADL/BDL lange helling voor en grote verstelbare achtervizier? Welk model je ook hebt, het zijn geweldige wapens, ik heb een pomp uit 1987 en een 552 automaat uit 1967. Maak hem schoon en schiet er veel mee.:AR15firin:bthumb:

#40 ·
zilveren afwerking

Mooie geweren. Ik hou echt van het contrast op die zilveren ontvanger 572. Ik vraag me af of dat een geanodiseerde afwerking is?
nee, alle zwarte verf is verwijderd en gepolijst, het is allemaal aluminium. ziet er fantastisch uit, zorgt voor een zeer scherp ogend geweer. Ik heb erover nagedacht om dat ook met mijn 572 en 552 te doen. De trekkergroep is ook helemaal van aluminium. :bthumb:

#45 ·
als je er een bezit

Ik heb er een paar maanden geleden voor geruild. Ik wilde al een pump 22, maar had er nog nooit mee geschoten. Wat een leuke verrassing! Erg blij dat ik erover ben gestruikeld.
je zult het nooit opgeven!! Ik kocht een 1967 552 om bij mijn 572 te passen, mooi geweer MAAR ik vind mijn 572 beter! De pompactie is zo geweldig. Laat het nooit gaan, geloof me, je zult het betreuren!! Dat deed ik, en dat WAS IK! Eindelijk een vervanging gevonden, maar moest er $375 voor betalen in 90% conditie. Ik aarzelde niet, had er al VELE JAREN geen meer lokaal te koop gezien.:)

#42 ·
Remington had het goed toen ze de 572 eind jaren 1950 introduceerden. Ik heb er een gehad sinds ik mijn eerste kocht - gebruikt - in 1960. Ik heb hem ongeveer 5-6 jaar geleden ingeruild, EEN SLECHTE FOUT van mijn kant. Vorig jaar vond ik een mooie gebruikte 1987 BDL, hij blijft bij me als metgezel van mijn 1967 552 speedmaster. Ik bezit ook een nieuwe Henry .22LR pomp die ik erg leuk vind, maar hij zal nooit de 572 evenaren.:eek:;):bthumb:

#46 ·
Heb dit verhaal misschien al eerder verteld, zo ja, sorry.... Kocht mijn eerste in 1969 en vond het geweldig. Later (begin jaren 80) geruild voor een 39A die ik ook erg leuk vond, maar altijd weer een 572 wilde. Het was erg moeilijk om een mooie te vinden, dus twee jaar geleden gaf ik toe en kocht een Henry-pomp en geloof me, het was geen 572. Zag een hele mooie BDL 572 op GB en die stond in een LGS in de buurt van waar we wonen, dus ik belde en vroeg naar een ruil voor de Henry en of hij de GB-advertentie wilde verwijderen. Hij zei ja en ik kon de 25 mijl niet snel genoeg rijden. Gelijk geruild en blij dat ik het gedaan heb. De 572 is een geweldige pomp 22 en IMO de beste die er is.

#48 ·
Misschien heb ik dit verhaal al eerder verteld, zo ja, sorry.... Kocht mijn eerste in 1969 en vond het geweldig. Later (begin jaren 80) geruild voor een 39A die ik ook erg leuk vond, maar altijd weer een 572 wilde. Het was erg moeilijk om een mooie te vinden, dus gaf ik twee jaar geleden toe en kocht een Henry-pomp en geloof me, het was geen 572. Zag een hele mooie BDL 572 op GB en die stond in een LGS in de buurt van waar we wonen, dus ik belde en vroeg naar een ruil voor de Henry en of hij de GB-advertentie wilde verwijderen. Hij zei ja en ik kon de 25 mijl niet snel genoeg rijden. Gelijk geruild en blij dat ik het gedaan heb. De 572 is een geweldige pomp 22 en IMO de beste die er is.
Ik denk dat je het beste uit die deal hebt gehaald.:bthumb: