Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Model 67

1.2K views 13 replies 12 participants last post by  MDP38  
#1 ·
Ik heb dit meer dan 25 jaar geleden op een rommelmarkt gekocht voor $35(?). Het is duidelijk misbruikt, maar de boring is helder. Iemand heeft de beejus uit de kolf geschuurd tot het punt dat de kolfplaat te groot is, en ze konden nog steeds niet alle onvolkomenheden verwijderen, waarbij ze wat lelijke kit in de lange spleet in de kolf aanbrachten. De loop is, hoewel niet roestig, voorzien van verschillende groeven. Eén gaat bijna 180 graden rond in een spiraal, alsof iemand hem uit een hoop rommel heeft getrokken terwijl hij hem verdraaide. Oh, de man die hem "gerestaureerd" heeft, heeft vernis aangebracht. Zonder de kolfplaat of de schroef van de kolf te verwijderen. Ai!

Het was zo lelijk dat ik er niet naar wilde kijken of ermee op de schietbaan gezien wilde worden, en het kwijnde gewoon weg achter in de kluis. Maar het schiet geweldig, dus besloot ik die afschuwelijke vernis te verwijderen en BLO en Oxpho-Blue aan te brengen. Het ziet er een stuk beter uit, hoewel nog steeds lelijk.

Ik denk dat ik de kolfplaat zou kunnen vervangen ... dan de kolf ... dan de loop ... zeker, net als de bijl van opa: we hebben de steel twee keer en de kop één keer vervangen, maar het is nog steeds de bijl van opa. Ik ben niet van plan er een cent in te steken - het is een schutter.

Ik ben vergeten foto's te maken van tevoren.

Deze 67 en de Husqvarna (zie andere post) hebben mijn interesse in enkelschotsgeweren opnieuw gewekt. Nu ben ik op zoek naar een Model 67 met dioptervizier. En misschien een 69. Of een Remington 514 of 33. Of ...

Attachments

#6 ·
Ziet er geweldig uit! Blijf het oude meisje doelen laten raken. Wees voorzichtig, het verzamelen van deze dingen werkt verslavend.

De M67 met vizier was oorspronkelijk de M68, de 69 werd via een magazijn gevoed.

Veel plezier met jagen, houd ons op de hoogte van je zoektocht.
44
Wees zeker voorzichtig. Ik begon met een erfstuk van de familie, een Winchester 67. Vele decennia later heb ik 37 Winchester randvuren en gemakkelijk 75 randvuren in totaal!