Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Mannlicher-stijl gelamineerde kolf

8.5K views 47 replies 22 participants last post by  crackedcornish  
#1 ·
Ik wil het gewoon laten zien. Het is een gelamineerde kolf in Mannlicher-stijl. Het wordt aangeboden op een distributeursmodel dat Ruger maakt voor The Shooting Store. Ik ben dol op de zwart/grijze kleuring.

#4 ·
Ziet er geweldig uit. Wou dat ik er een had
Je zult waarschijnlijk moeten blijven wensen. Vrijwel niemand verkoopt een nieuwe 10/22 met Mannlicher-kolf in welke kleur dan ook, Ruger lijkt geen interesse te tonen in het produceren van deze langdurig uitgestelde modellen, geweer of kolf alleen, en de kolfmakers hebben geen nieuwe kolven. Ik heb er eindelijk een besteld bij Richards Microfit Stocks, en ze zeiden dat het 4 - 5 maanden zou duren. En ik heb ook een van de Ruger-kolven in backorder bij een distributeur.

Ik heb de standaard stalen Ruger muzzle end cap van Midway in vijf dagen gekregen. Hij wacht op de rest van de kolf.

Ik weet dat iemand hier zich verplicht zal voelen om dit alles te betwisten. Ik veronderstel dat als je de dubbele of driedubbele prijs wilt betalen, je ergens een geweer of kolf kunt vinden. Maar in de echte wereld, nee.

Ik heb zeven 10/22-varianten en een nieuwe loopactie, wachtend op de kolf. Ik hou gewoon heel erg van de volledige lengte stijl.

Het lijkt erop dat het veelgeprezen Amerikaanse "vraag en aanbod" principe in dit geval niet echt werkt.

#5 ·
Ik wil het gewoon even laten zien. Het is een gelamineerde kolf in Mannlicher-stijl. Het wordt aangeboden op een distributeursmodel dat Ruger maakt voor The Shooting Store. Ik ben dol op de zwart/grijze kleuring. View attachment 409651
Altijd al een zwak gehad voor Mannlicher-kolven. Ziet er goed uit. Ik heb er maar één, maar het is een favoriet.

Attachments

#8 ·
Ik wil het gewoon laten zien. Het is een gelamineerde kolf in Mannlicher-stijl. Het wordt aangeboden op een distributeursmodel dat Ruger maakt voor The Shooting Store. Ik ben dol op de zwart/grijze kleuring. View attachment 409651
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, geloof ik dat ze voor Wal Mart zijn geproduceerd ~~JMJ~~

#13 ·
#11 · (Edited)
Ik vind de donkere afwerking mooi, het doet denken aan een Styer mil surp kolf
Is dat een huidige, want waarschijnlijk 15+ jaar geleden hadden ze die voor WalMart. Ik heb een SS mannlicher met een berken/beuken kolf en was op zoek naar een lam kolf ervoor ~~ RUGER 10-22 "WAL- MART" ~
Image

Beschrijving: RUGER 10-22 MET GELAMINEERDE MANNLICHER KOLF (SER# 242-60XXX). ROESTVRIJ STAAL. RUGER DRAAGRIEM. NIEUW IN DOOS GEDATEERD 08/12/97 (RUK 10/22RBIBBZ) (MOD 1132) MET PAPIEREN. ZIE FOTO. https://www.gunsamerica.com/926613419/RUGER-10-22-WAL-MAR.htm ~~JMJ~~

#16 ·
Wonder boven wonder. Ik vertelde een vriend dat ik tevergeefs aan het worstelen was om een Mannlicher 10/22 kolf te vinden. Na een tijdje zei hij dat hij dacht dat hij er ergens een had die hij nooit had afgemaakt voordat hij zijn 10/22 verkocht... misschien 30 - 40 jaar geleden. Uiteindelijk dacht hij dat hij hem misschien ergens op zolder had liggen. Nou, twee oude mannen kropen de zolder op en hij vond hem. Ziet eruit als een Fajen Monte Carlo, massief walnoot. $25 en hij was van mij. Hij werd vastgebonden aan de achterkant van een motorfiets, is nu volledig ingelaten op een van mijn (ter ziele gegane) Mesa Manufacturing ontvangers en een Ruger loop, met het Ruger metalen neusstuk gemonteerd, en is nu klaar voor al het hout gladmaken en mengen. Ze verkochten ze in die tijd vrij ruw, maar het hout is mooi.

#17 ·
Er staan er verschillende op Gunbroker voor redelijke prijzen. Iedereen die een hobbyist is, denkt: "Dit ding is zeldzaam, het is speciaal"....Nee, dat is het echt niet. Ruger heeft er letterlijk tienduizenden van gemaakt. Dat is niet de definitie van "zeldzaam". Een originele .45 Luger is zeldzaam.

#20 · (Edited)
Er staan er verschillende op Gunbroker voor redelijke prijzen. Iedereen die een hobbyist is, denkt: "Dit ding is zeldzaam, het is speciaal"....Nee, dat is het echt niet. Ruger heeft er letterlijk tienduizenden van gemaakt. Dat is niet de definitie van "zeldzaam". Een originele .45 Luger is zeldzaam.
Klopt dat?
Dus vertel alsjeblieft, welk kwalificerend getal wordt er genoemd in de definitie van "zeldzaam"? Heeft uw woordenboek een lijst met de goedgekeurde "speciale" modellen?

#18 ·
Ik kocht een originele Walnut Manlicher 10/22 toen deze in de jaren 60 voor het eerst uitkwam. Mijn schoonzus heeft hem nu. Een paar maanden geleden kreeg ik een mooie in een ruil. Ik zette er een richtkijker op en kan niet klagen over de nauwkeurigheid op 40 meter, hij schoot een gat van 1 inch uit met een magazijn van 25 patronen. Als ik hem zou houden, zou ik er een Volquartsen hammer kit in zetten. Mijn serieuze 22-geweer voor de jacht was een originele Sporter / K3 richtkijker. Tot de 77/22 uitkwam. De enige 22's die ik had, waren nieuw genoeg om klaar te zijn voor een richtkijker. Ik heb nooit het hart gehad om het origineel te boren en te tappen voor richtkijkers en had geen interesse in spullen die nieuw genoeg waren om voor tip-offs gegroefd te worden.
Image

#45 ·
Ik kocht originele Walnut Manlicher 10/22 toen deze in de jaren 60 voor het eerst uitkwam. Mijn schoonzus heeft hem nu. Een paar maanden geleden kreeg ik een mooie in een ruil. Ik zette er een richtkijker op en kan niet klagen over de nauwkeurigheid op 40 meter, hij maakte een gat van 1 inch met een magazijn van 25 patronen. Als ik hem zou houden, zou ik er een Volquartsen hammer kit in zetten. Mijn serieuze 22-geweer voor de jacht was een originele Sporter / K3 richtkijker. Tot de 77/22 uitkwam. De enige 22's die ik had die nieuw genoeg waren om klaar te zijn voor een richtkijker. Ik heb nooit het hart gehad om het origineel te boren en te tappen voor richtkijkers en had geen interesse in spullen die nieuw genoeg waren om voor tip-offs gegroefd te zijn. View attachment 410304
Ik heb een pistool precies zoals deze. Mijn overleden man wilde de 10-22, dus kochten we hem. Lang verhaal, niet om hier te vertellen, over het feit dat hij vervangen moest worden omdat de loop aan de kolf was gelijmd. Hoe dan ook, ik hoopte de waarde voor dit nauwelijks gebruikte stuk te vinden. Ideeën waar ik kan kijken? Ik moet hier een deel van de wapenkamer kwijtraken.

#19 ·
Ik heb altijd een International 77 gewild. Nooit een gekregen, maar een paar jaar geleden een goede deal gevonden voor een 10-22 van walnoot/roestvrij staal. Prachtig geweer waar ik nog niet aan toegekomen ben om mee te schieten.

#22 ·
Interessant. Dus alleen wapens die niet gekocht kunnen worden, kwalificeren voor u als speciaal of zeldzaam? Als ik naar Gunbroker ga en de veilingen sorteer op prijs van "hoog naar laag", zie ik zeker veel wapens die op de markt beschikbaar zijn en die aan mijn definities van "speciaal" en "zeldzaam" zouden voldoen. U moet veel meer geld hebben dan ik.

#31 ·
Ik heb nu een donkergrijze laminaat Mannlicher-kolf 10-22 met roestvrijstalen actie en loop, open vizieren in de grot. De vriend van mijn dochter vroeg me om te proberen het voedingsprobleem op te lossen dat hij ermee had. Hopelijk had het gewoon een goede schoonmaakbeurt en smering nodig, wat ik gisteren heb gedaan. Ik bood hem er $50 voor aan toen hij het me gaf om mee naar huis te nemen. LOL Lijkt goed te werken, maar kan niet zeggen hoe nauwkeurig de dunne loop is, want ik ben slecht met open vizieren en slecht zicht. LOL

#34 · (Edited)
#35 ·
Colt SAAs zijn "zeldzaam" om precies de redenen die ik heb uiteengezet, die u hebt weggelaten --- lang geleden geproduceerd, hard gebruikt, slijtage etc....

Maar, als je er een wilt? Hier zijn NEGEN PAGINA'S ervan - welk kaliber of welke looplengte wil je?

Nee, ik snap het, jij bent de zelfbenoemde poortwachter voor wat "speciaal" en/of "zeldzaam" is. 👍 We zouden allemaal een Lawyerman moeten raadplegen voordat we dergelijke termen gebruiken.
Waarom reageer je ĂĽberhaupt op dit draadje? Geweren die zo gewoon en onbesmettelijk zijn, zouden je zeker niet interesseren. Misschien ga je een draadje zoeken over die twee Luger 45's, praat er wat meer over. Zorg er ondertussen voor dat je heel vocaal bent over het feit dat er 3 miljoen Lugers zijn gemaakt. Laat de Luger-bezitters weten dat als ze niet een van de twee 45's hebben, ze niets hebben dat op enigerlei wijze speciaal of zeldzaam is.

#39 ·
Wauw.. mijn Mannlicher-kolf is net aangekomen.
Ik heb hier in de rubriek 'Te koop gevraagd' een "ik wil kopen" geplaatst. Drie dagen geleden..... Een vriendelijke heer wees me erop.
Ik heb het gekocht. Zwart en grijs.. 199,99$
Het is prachtig.. geen krasje erop.
Ik ben blij dat ik het nu gekocht heb.

#46 ·