Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Op zoek naar fabrikant van pistoolmagazijnveren

518 views 20 replies 8 participants last post by  SOUTHERN S/PAW  
#1 ·
Ik heb een verzameling van verschillende Raven MP-25's. De eerste die ik verwierf, werd geleverd met een ongemarkeerd magazijn voor zeven (7) patronen. Alle andere magazijnen die ik heb, zijn voor zes (6) patronen, inclusief extra's die ik kocht van Phoenix voordat ze de deuren sloten.

Ik heb geprobeerd te knoeien met de veer in een magazijn voor 6 patronen, maar kon het niet voor elkaar krijgen om een 7e patroon te accepteren.
Hier zijn de magazijnen voor 7 patronen aan de linkerkant en een magazijn voor 6 patronen aan de rechterkant.
Image

Hier zijn dezelfde magazijnen gedemonteerd. Hoewel de veer voor 7 patronen langer is, is deze van een iets dunnere draad. De veren en volgers zijn uitwisselbaar in de magazijnlichamen.
Image

Kunt u een bron voor een verenfabrikant suggereren, zodat ik ze allemaal tot magazijnen voor 7 patronen kan maken?
Ik zou bereid zijn de veer te verzenden zodat deze kan worden gematcht.

Bedankt Rich.

#2 · (Edited)
Hallo Rich, ik ben er vrij zeker van dat de kosten voor het ontwerpen, buigen en harden van een handvol magazijnveren de waarde van het vuurwapen zullen overschrijden.

Maar misschien komt er hier iemand met de naam van een wapensmid die de gereedschappen en de tijd heeft om het voor u te doen tegen een redelijke prijs.

Ik werk hier in Denver met Newcomb, maar ik denk niet dat ze iets onder de 1000 stuks zullen aanraken.

Frank

#3 ·
Ik heb contact opgenomen met een paar verenfabrikanten. Helaas zijn ze niet geĂŻnteresseerd in een hobbyproject, tenzij er meer dan 20.000 eenheden worden geproduceerd.
Ik ben van plan de afmetingen van de veer op te meten en te zoeken naar vergelijkbare kant-en-klare veren. Ik wacht op de levering van een micrometer en een digitale schuifmaat om nauwkeurige metingen van de veer te krijgen.

#4 ·
Ja, het probleem met eenmalige producten is de ontwerptijd om een recept te bedenken en vervolgens de insteltijd voor de machine.

Ik koop een paar honderdduizend per jaar voor een product dat we produceren en er komt veel meer kijken bij het ontwerpen van een veer dan alleen de draaddikte en afmetingen.

Succes!

Frank

#5 ·
Dit tijdschriftidee spookt de laatste dagen periodiek door mijn hoofd. Elke keer lijkt het een beetje verder te komen.

Omdat ik er vrijwel in ben geslaagd om veren op voorraad of fabrikanten van belang te vinden, wil ik dit idee niet opgeven zonder meer inspanning te leveren dan alleen onderzoek.

Ik heb als kind mechanisch tekenen/ontwerpen geleerd en het heeft me nooit verlaten. Ik heb de plannen getekend voor een uitbreiding van een kamer op de begane grond die ik wilde. Na onderzoek verleende de gemeentelijke bouwcommissie mij de bouwvergunning. Ik heb de originele tekeningen nog ergens.

Ik ben deskundig in metaalbewerking en fantasierijk in het fabriceren.
Ik geloof dat ik de veren kan maken die ik wil.

Nadat ik alle afmetingen van de veer die ik wil dupliceren had genomen, heb ik een 3D-lay-out van een prototype/kopie getekend.
Ik heb een bron gevonden voor Spring Steel Music Wire van de juiste maat tegen een redelijke prijs.
Vervolgens bestelde ik Mild Steel Bar Stock van de benodigde maat die ik kan aanpassen en gebruiken als een doorn voor het vormen van de draad tot een veer.

De zoektocht gaat verder.

#7 ·
De 7-schots volger is van metaal en 0,050" dik.
De 6-schots volgers zijn van plastic en meten hetzelfde, 0,050".
En ja, voordat ik ze mat, probeerde ik de metalen volger met de andere veren. Hij laadde nog steeds maar 6 patronen.

#8 ·
Update:

Ik heb contact opgenomen met een paar andere verenfabrikanten, maar geen van hen toonde interesse.

Ik bekijk wat kleine getallen op de veer en het magazijn:

Magazijn -
Binnenkant = 0,94" van voor naar achter x 0,28" van zijkant naar zijkant
Diepte, minus de dikte van de volger = 2,52"

Veertype -
Rechthoekige compressie
Veerdraad diameter = 0,024"
Rechthoekige spoel Buitendiameter = 0,74" x 0,23"
Rechthoekige spoel Binnendiameter = 0,68" x 0,16"
Vrije lengte = 3,82"
Samengedrukte lengte (belast), in het magazijn = 0,78"
Totaal aantal spoelen = 12/13 @ 0,32" afstand

Over het algemeen worden compressie- en trekveren gevormd onder torsie/spanning op een cilindrische doorn met behulp van een draaibank en een spanningsvoedingsapparaat. Dat werkt voor ronde veren.
Afhankelijk van de specifieke buigtechniek wordt de apparatuur vrij ingewikkeld bij het vormen van een rechthoekige compressieveer. Omdat ik niet over dergelijke machines beschik, moet ik mijn eigen apparaten improviseren.

Voor een doorn ben ik momenteel met de hand een 8" lange "316L roestvrijstalen platte staaf" aan het vijlen en vierkant maken tot een doorsnede van 0,68" x 0,156".
Ik gebruik dit roestvrij staal vanwege de stijfheid. Het kan het zich niet veroorloven om te buigen onder de spanning tijdens het vormen van de draad erop.

Ik heb een paar veren gemaakt met een andere rechthoekige doorn die opzettelijk te groot was, uiteraard waren de spoelen te groot voor wat ik wil. Maar het was een leerervaring. Om te beginnen willen de spoelen bij het loslaten van de doorn opengaan en wil de hele veer zich over de lengte verdraaien/spiraliseren. Ik heb een idee wat die twee eigenaardigheden kan veroorzaken.

Dus dat is waar ik tot nu toe ben.

#9 ·
Nou mensen, ik geef het op, stop ermee, geef het op. Ik heb één bedrijf gevonden, R.C. Coil Spring Mfg. Co., dat bereid was een beperkte oplage veren te maken volgens mijn specificaties, met een offerte van $30 per veer. Dat is veel meer dan ik wil uitgeven. Ik heb mijn best gedaan om de 6-schots magazijnen geschikt te maken voor een 7e patroon. Ik heb een paar Phoenix HP-22A magazijnen gedemonteerd en ontdekt dat de veren overeenkwamen met de 7-schots veer, maar toen ze geladen waren, pasten ze niet in het pistool. Ik heb $45 aan materiaal uitgegeven en misschien 8-10 uur besteed in de afgelopen weken. Ik ben gewoon niet in staat om handmatig een rechthoekige veer te vormen die werkt. Ik ben dankbaar dat ik het ene afwijkende 7-schots magazijn heb dat ik in het draagpistool zal bewaren met een 6-schots reserve.

#12 ·
Geen van die sites heeft ook maar iets wat in de buurt komt van wat ik nodig heb.

De veren van mijn Phoenix HP-22A 22LR, 10-schots magazijn komen overeen met de afmetingen van de 7-schots veer. Ik kan ze bestellen voor $6,50 per stuk. Ik kan er een in elk van de magazijnen met 7 patronen laden. Het probleem is dat ze niet verder samengedrukt kunnen worden, genoeg om het magazijn volledig in de magazijnschacht te laten passen.

#13 ·
Weet je zeker dat het de veren zijn? Ik heb net de veren uit twee van mijn 6-schots magazijnen gehaald en de volgers naar de bodem van de magazijnen laten zakken. Ik kon nog steeds maar 6 patronen in elk magazijn krijgen.

#15 · (Edited)
Heeft u geprobeerd te zoeken naar een mal die u 3D kunt printen? Ik weet dat er AR- en Glock-magazijnveermalletjes zijn die u kunt printen.
Met de OEM-magazijnen, ongeacht wat ik met de veren heb gedaan, kan ik mogelijk de 7e patroon plaatsen. Maar er is geen extra "speling". Bij het plaatsen van het magazijn zal het niet helemaal vastklikken, omdat de patronen niet verder kunnen worden samengedrukt.
Ik heb geprobeerd de "poten" op de OEM-volger af te snijden, maar het maakte geen verschil.
Ik heb geprobeerd de aftermarket-volger in alle OEM-magazijnen te plaatsen, maar hij past niet in een van de 13 magazijnen die ik heb.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de aftermarket-magazijnbody en -volger het verschil maken.

Ter vergelijking hier het aftermarket-magazijn/volger (L) en een OEM-magazijn/volger (R)
Image

Hier is het geladen aftermarket 7-schots magazijn (L) en twee geladen 6-schots OEM-magazijnen.
Image

Het aftermarket-magazijn heeft geen markeringen, dus als ik er weer een tegen zou komen, zou dat puur geluk zijn.

#16 ·
Ik zal eens kijken naar een paar van de tijdschriften die ik bezit en kijken of ik een 7e kan krijgen. Ik had er ooit heel wat, ik denk dat ik er misschien een dozijn of zo heb gehouden voor de 5 die ik bezit. Ik vraag me af waarom de volger van de 7-ronder niet in de 6-rondjes past. Je zou denken dat het wel zou lukken.

#17 ·
Ik zal eens kijken naar een paar van de tijdschriften die ik bezit en kijken of ik een 7e kan krijgen. Ik had er ooit een heleboel, ik denk dat ik er misschien een dozijn of zo heb gehouden voor de 5 die ik bezit. Ik vraag me af waarom de volger van de 7-ronder niet in de 6-rondjes past. Je zou denken dat het wel zou passen.
Ik denk dat het achterste pootje van de aftermarket volger iets langer is. Ik wilde er niet mee knoeien of met het magazijn en ze mogelijk verpesten.
Zoals het is, laad ik de 7-ronder in het pistool met één in de kamer en een extra 6-ronder magazijn als back-up.
Ik ben niet van plan om in een vuurgevecht te geraken, maar als het nodig is, heb ik liever 14 dan 7 kogels.