Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

Feddersen Loop beoordeling - 3 groepen van vijf schoten 5 dagen achter elkaar

23K views 39 replies 17 participants last post by  2500X  
#1 ·
Dus hier is mijn langverwachte nauwkeurigheidsbeoordeling van mijn Feddersen Barrel, mijn doel is om de eerste 3, vijf schots groepen te laten zien die over een periode van 5 dagen zijn afgevuurd en alle groepen op hetzelfde vel te tonen wanneer ze klaar zijn... zonder kersen plukken of "wanneer ik mijn deel doe" onzin.
Ik had de voorkeur gegeven aan groepen van 10 schoten, maar ik zit in de zuinige modus voor munitie totdat de dingen weer normaal worden.

Thuisbaan, 50 yards, houten bank bovenop een verhoogde veranda (niet het meest stabiele platform, want mijn kruis beweegt ongeveer 4 moa als mijn hond voorbij drentelt) tweepoot aan de voorkant en tas aan de achterkant.

Geweer - Feddersen plain Jane no flute non threaded Bull barrel met Williams sights, Mueller 8.5-25 glas, Ruger ontvanger, Kidd bout, Timney trekker, Magpul Hunter X-22, Gunsmither blok

Ammo SK+

Woensdag 9-23-2020 (1e .59") (2e .61") (3e .28") Gemiddeld .493
Donderdag 9-24-2020 (1e .36") (2e .33") (3e .35") Gemiddeld .346
Vrijdag 9-25-2020 (1e .52") (2e .40") (3e .44") Gemiddeld .453
Zaterdag 9-26-2020 (1e .31") (2e ..24") (3e .20") Gemiddeld .25
Zondag 9-27-2020 (1e .47") (2e .58") (3e .39") Gemiddeld .48

Ik denk dat dat gemiddeld ongeveer .40" of zo is (als mijn wiskunde klopt) voor 15 groepen van 5 schoten @50 yards over 5 dagen. Dus ik geef Fred twee :bthumb::bthumb: voor de nauwkeurigheid en consistentie van deze loop. Ik ben er zeker van dat het nog iets strakker zou kunnen schieten op een stabieler platform met wat duurdere munitie terwijl ik wat minder koffie drink.
Volgende keer denk ik dat ik dezelfde test op 100 yards zal doen
"50 yards geeft je een glimp - 100 yards geeft je het evangelie"

#3 ·
Zoals je opmerking over 50 yards die je een glimp geeft en 100 yards die je het evangelie geeft; veel waarheid daarin. Zo niet, dan ontdek je soms dat je tack driving 50 yard munitie het niet haalt op 100, en soms ontdek je dat het wel zo is. Hoe dan ook, je hebt iets waardevols geleerd.
Zo waar.... sommige mensen denken dat als ze .5s kunnen schieten op 50 yards dat "de combinatie" automatisch MOA schiet op 100 yards. Meestal niet zo veel.

Desalniettemin... 50 yards is altijd een goede plek om te beginnen

#4 ·
Ik ben ook vergeten te vermelden dat ik een beetje beddingwerk heb gedaan aan de Magpul-kolf. Ik heb een Raven Eye beddingpijler en rozet van Amazon gehaald. (ongeveer 22,00 dollar voor beide) Ik heb het gebied waar de schroef doorheen komt uitgehold met een Dremel om de rozet en pijler te plaatsen. Ik moest de pijler wel op de juiste hoogte slijpen. Ik heb het volgepakt met JB-Weld "High heat Putty", ik denk dat het in dit geval gemakkelijker was om mee te werken dan het standaard spul. Alles vastgeschroefd en 24 uur laten uitharden. (vergeet het lossingsmiddel niet) Stevig als een rots... er is geen zachte inch-lbs tussen bijna vast en vast. Nu is het ofwel vast of het is niet vast. Een goedkope remedie voor wat volgens mij een van de zwakke punten van de Magpul was. Hoe dan ook, hier is een foto

#6 ·
Bedankt Mel'
Ik ben erg blij met de eindresultaten van de build, hoewel ik wel een Feddersen-ontvanger had gewild voor het eindproduct.
Ik vind het prettig om hem van de plank te halen, drie groepen van 5 schoten te schieten... hem weg te leggen... en dit 5 dagen achter elkaar te herhalen. Dit proces geeft je denk ik een reëel idee van hoe hij koud zal schieten, op een willekeurige dag (zonnig, bewolkt, regenachtig.) :snipersmi
Als je er een aanschaft voor een build, zal het waarschijnlijk een van je favorieten zijn. :bthumb:
Ik neem niets weg van de KIDD-lopen... ga er waarschijnlijk als volgende een bouwen om te vergelijken met de Feddersen. Misschien een 5-daagse vergelijking. :rolleyes: Ik gok dat het een toss wordt.

#7 ·
Ik heb een paar maanden geleden een Feddersen 17" heavy taper loop gekocht voor mijn 10/22, sindsdien heb ik er ongeveer 450 rondes doorheen gejaagd. Het is een erg fijne schietloop en erg accuraat ten opzichte van de standaard loop. De enige aanpassingen die ik aan het geweer heb gedaan, zijn triggerwerk en een buffer, iedereen die ermee schiet is er dol op. Al mijn schieten gebeurt op 150 yards plus en het geweer presteert goed op die afstand.

#8 ·
Ik wil er even op wijzen dat ik vaak de "Als ik mijn deel doe"-man ben, en ik weet niet waarom mensen zo afwijzend reageren op die opmerking. Zelfs als ik mijn cafeïne verminder, kan ik een beetje trillerig zijn. Gisteren heb ik mijn eerste ronde vele malen door het midden van het doelwit geschoten. Drie rondes verder, en nog steeds één klein gaatje in het papier. Tegen de tijd dat ik aan de vijfde ronde toe ben, kan ik, zelfs als ik op mijn ademhaling let, mijn geweer niet stabiel genoeg houden (mijn deel doen) om die kleine groep te behouden. Ik kan het geweer of de munitie niet de schuld geven.

Daarom schiet ik liever op staal, of iets anders dan kleine gaatjes in papier.

#12 ·
Geen aanstoot bedoeld

Ik hoef alleen maar te wijzen op het feit dat ik vaak de "Als ik mijn deel doe"-man ben, en ik weet niet zeker waarom mensen zo afwijzend zijn over die opmerking. Zelfs als ik mijn cafeĂŻne verminder, kan ik een beetje trillerig zijn. Gisteren heb ik mijn eerste ronde meerdere keren door het midden van het doelwit geschoten. Nog drie rondes en nog steeds een klein gaatje in het papier. Tegen de tijd dat ik aan de vijfde ronde toe ben, kan ik, zelfs als ik op mijn ademhaling let, mijn geweer niet stabiel genoeg houden (mijn deel doen) om die kleine groep te behouden. Ik kan het geweer of de munitie niet de schuld geven.

Daarom schiet ik liever op staal, of iets anders dan kleine gaatjes in papier.
Sorry Industry
Ik bedoelde geen minachting met de opmerking "Als ik mijn deel doe".
Ik denk gewoon dat het een van die VEEL te vaak gebruikte termen is geworden, zoals "Aan het eind van de dag" of "Game changer" of "Win Win" of "Think outside the box" en ga zo maar door.

Te vaak denk ik dat mensen zeggen dat mijn geweer dit of dat zal doen "als ik mijn deel doe" omdat het geweer op een bepaalde dag een enkele Geweldige kleine, mooie groep op een doelwit vol met mooie Goede gemiddelde groepen had. Dan wordt die groep in een foto geknipt en voor het nageslacht bewaard. Alle mindere groepen worden dan gerapporteerd als "Ik heb mijn deel niet gedaan"
Aan de andere kant van de rekening heb je mensen zoals Bigbore die hun volledige doelwitten, goed of slecht, plaatsen voor beoordeling en discussie. Goed gedaan, meneer

Ik heb er eigenlijk over nagedacht om een draad te starten over "De meest gebruikte, versleten jargon in de schietsportwereld", maar dacht dat het waarschijnlijk gewoon een tirade zou worden.
Maar alle mede-schietsportliefhebbers zijn welkom om hier commentaar te geven op elk jargon waarvan ze denken dat het overdreven is. :bthumb:

Hoe dan ook, geen aanstoot geĂŻmpliceerd of bedoeld, mijn vriend :beerchug:

#9 ·
Ik schiet al een tijdje met Feddersen-lopen en met 3 Feddersen-lopen en 6 Kidd-lopen ben ik tot de conclusie gekomen dat ze qua nauwkeurigheid vrijwel hetzelfde zijn. Eén ding dat me opvalt aan de Feddersen-lopen is dat ze munitie van lagere kwaliteit beter verschieten dan de Kidd-lopen. Dat is niets tegen Kidd, ik koop geen match-lopen om bulk munitie uit te verschieten. Kidd-lopen zien er beslist beter afgewerkt uit. Verder, kies maar, ze zijn allebei goed. Ik heb de laatste tijd veel opmerkingen gezien over mensen die in staat zijn om goede groepen te schieten op 50 yards, maar hoe zullen ze het doen op 100. Is 50 yards niet een beetje de standaard voor de .22lr? Dat is altijd al zo geweest. Als je teruggaat naar 100 wordt de schutter de grootste factor. Ik heb munitie geschoten die geweldig schiet op 50, maar niet zo geweldig op 100. Als dit de nieuwe norm gaat worden, is dat prima voor mij, aangezien ik het meeste van mijn schieten vanaf 100 yards doe (daar staat de bank). Ik vond het alleen maar vreemd hoe vaak het de laatste tijd is aangehaald.

#11 ·
Ik schiet al een tijdje met Feddersen-lopen en met 3 Feddersen-lopen en 6 Kidd-lopen ben ik tot de conclusie gekomen dat ze qua nauwkeurigheid vrijwel hetzelfde zijn. Eén ding dat me opvalt aan de Feddersen-lopen is dat ze munitie van een lagere kwaliteit beter zullen schieten dan de Kidd-lopen. Dat is niets tegen Kidd, ik koop geen matchlopen om bulk munitie uit te schieten. Kidd-lopen zien er beslist beter afgewerkt uit. Verder kun je je keuze maken, het zijn allebei goede lopen. Ik heb de laatste tijd veel opmerkingen gezien over mensen die goede groepen kunnen schieten op 50 yards, maar hoe zullen ze het doen op 100. Is 50 yards niet een beetje de standaard voor de .22lr? Dat is het altijd geweest. Als je teruggaat naar 100 wordt de grootste factor de schutter. Ik heb munitie geschoten die geweldig schiet op 50, maar niet zo geweldig op 100. Als dit de nieuwe norm gaat worden, is dat prima voor mij, aangezien ik het meeste van mijn schieten vanaf 100 yards doe (daar staat de bank). Ik vond het alleen maar vreemd hoe vaak het de laatste tijd is aangehaald.
Ik heb ook gemerkt dat mijn Feddersen-loop goedkopere munitie heel goed schiet en beter dan mijn 2 Kidd-lopen. Mijn 16" Feddersen zal Blazers en Winchester bulk box dynapoints sub 1/2" schieten op 50 yards. Als ik die door mijn Kidds schiet, ziet het eruit als een hagelgeweerpatroontest.

#16 ·
Bedankt voor de uitstekende uitwerking en gefeliciteerd met de Feddersen. Heeft zeker mijn aandacht, vooral het stuk over enkele rapporten dat Feddersens ook bulk munitie beter schieten dan een Kidd. Aangezien ik op zoek ben naar een 'praktische' nauwkeurige loop die goed functioneert in vele toepassingen en munitietypes, ben ik geneigd om een Feddersen te proberen.

Alabama: Hoeveel impact denkt u dat de interface tussen de ontvanger en de kolf heeft gehad op uw resultaten? Om dat iets anders te zeggen: denkt u dat het nodig is voor mensen om de extra stappen te nemen van het inbedden, het gebruiken van een speciale v-blok zoals de Gunsmither, etc., om dat niveau van precisie uit de Feddersen te halen, of schoot hij al zo goed voordat er aan het inbedden werd gewerkt?

#17 ·
Bedankt voor de uitstekende write-up en gefeliciteerd met de Feddersen. Trekt zeker mijn aandacht, vooral het stuk over enkele rapporten dat Feddersens ook bulk munitie beter schieten dan een Kidd. Omdat ik op zoek ben naar een 'praktische' nauwkeurige loop die goed functioneert in vele toepassingen en munitietypes, ben ik geneigd om een Feddersen te proberen.

Alabama: Hoeveel impact denk je dat de interface tussen de ontvanger en de kolf op je resultaten heeft gehad? Om dat iets anders te formuleren: denk je dat het nodig is voor mensen om de extra stappen te nemen van het inbedden, het gebruiken van een speciale v-blok zoals de Gunsmither, enz., om dat niveau van precisie uit de Feddersen te halen, of schoot hij al zo goed voordat het inbedwerk werd gedaan?
Hoi Tim,
Je beschrijving van "Praktische nauwkeurige loop die goed functioneert in vele toepassingen en munitietypes" Klinkt alsof een Feddersen loop wel eens de juiste keuze zou kunnen zijn.
Mijn ervaring met Feddersen is net als bij de meeste anderen dat hij zo ongeveer alles heel goed schiet, met uitzondering van CCI SV. Om welke reden dan ook, ze heeft er gewoon geen smaak voor. :confused:

De vraag over de "interface tussen de ontvanger en de kolf"... Plat, waterpas en strak is cruciaal om consequent herhaalbare zeer goede nauwkeurigheid te krijgen.
De noodzaak voor inbedding/pijler... Ik denk dat het veel afhangt van de kolf die je kiest. In mijn geval gebruikte ik de Magpul Hunter kolf, wat een OK kolf is op zijn best. Het probleem dat ik had, was dat de optimale inch/lb koppelinstelling voor nauwkeurigheid altijd een bewegend doel was. (wat de ene dag goed was, was de volgende dag misschien niet goed) $30,00 dollar en 30 minuten losten dat probleem op :bthumb:

Met betrekking tot de Gunsmither Block, ik ben in Chaser's kamp, voor $12,99 is het een no-brainer bij het gebruik van een dikke loop, vooral als hij in een standaard ontvanger gaat.

Dit alles gezegd hebbende... Ja, hij schoot goed voor de aanpassingen, maar schoot herhaaldelijk strakkere, consistentere groepen daarna.

Wat voor soort kolf was je van plan te gebruiken?

#18 ·
Iedereen, als je deze nauwkeurigheidstest nog niet hebt bekeken, raad ik je aan dit te doen.
Het gebruikte geweer, het aantal geteste munitie's en de stappen van 25 yard van 50 yards, 75 yards en 100 yards, laten naar mijn mening interessante informatie zien.

22LR Rimfire Ammo Comparison Test - Accurate Shooter

www.accurateshooter.com › guns-of-week › 22lr-rimfire-ammo-compariso

Ik zou erg geĂŻnteresseerd zijn in je gedachten nadat je deze resultaten hebt bekeken.

Bedankt,
Kiddshooter

#19 ·
Allen, als je deze nauwkeurigheidstest nog niet hebt bekeken, raad ik je aan dit te doen.
Het gebruikte geweer, het aantal geteste munitie en de stappen van 25 yard van 50 yard, 75 yard en 100, laten naar mijn mening zeer interessante informatie zien.

22LR Rimfire Ammo Comparison Test - Accurate Shooter

www.accurateshooter.com › guns-of-week › 22lr-rimfire-ammo-compariso

Ik zou erg geĂŻnteresseerd zijn in je gedachten nadat je deze resultaten hebt bekeken.

Bedankt,
Kiddshooter
Hoi Kiddshooter,

Mijn gedachten zijn...
- Het geweer in het artikel is een aangepast BR-geweer met tuner en alle toeters en bellen, waarschijnlijk met een gedisciplineerde schutter achter de trekker, dus ik zou verwachten dat de combinatie een aantal geweldige groepen oplevert.
- Munitie: Duur spul schiet meestal goed, echt dure munitie schiet meestal iets beter. Het merk dat het beste schoot op 50 deed dat niet op 75 of 100... Maar het ziet ernaar uit dat de top 5 zo ongeveer allemaal in de mix zaten aan de top, wat verwacht zou worden.
- Groepen die zo klein zijn, zouden hoogstwaarschijnlijk veranderen van partijnummer naar partijnummer

Het artikel waarschuwt terecht dat ".22LR randvuurmunitie goed kan werken in het ene geweer en niet in het andere" Amen daarop

Welke zeer interessante informatie heb je uit de gegevens gehaald?

#23 ·
Welke scoringsoftware of app gebruik je? Bedankt ..... Prattville, Alabama hier ......
Hey WKW,
Het is een app genaamd "Range Buddy" die ik gratis heb gedownload. Het is voor het Android-telefoonplatform, maar misschien hebben ze het ook voor Apple. Het is een leuke kleine app, als je de info eenmaal hebt ingevoerd... je maakt gewoon een foto van je doel en analyseert het. Het slaat de schietsessie ook op in het geheugen voor toekomstige herinnering. :bthumb:
Prattville, dat is ongeveer 2 uur ten zuiden van mij. Ik ben in de omgeving van Roanoke/Wedowee.
Roll-Tide-Roll!!! :D:D:D

#25 ·
Ik heb twee Feddersen-lopen en ze zijn net zo nauwkeurig als alle andere lopen die ik heb voor mijn 10/22's, inclusief Kidd. Ik vind het leuk dat je je doelen hebt laten zien zonder ze eruit te pikken:bthumb:
Sharp,
Zo'n uitspraak doen, kan zijn alsof je zegt dat je een Trump-aanhanger bent tijdens een protest in Portland :D

Bedankt, ik ben niet zo van het kersen plukken... maar ik weet zeker dat als ik ga zitten met wat high-end munitie en wacht tot de wolken uit elkaar gaan en de zon en maan zich uitlijnen... Ik zou minstens één groep in de tienerjaren kunnen persen. Maar dan zou dat geen weergave zijn van wat ze consequent kan doen. :bthumb:

#28 ·
Hallo mensen (van beneden in Nieuw-Zeeland)

HĂ©, bedankt Alabama voor het plaatsen van je resultaten. Ik werk momenteel met een Ruger HB (standaard maar voor een Kidd single stage trigger) in een Magpul X-22 kolf.

Ik sta op het punt om een pillar en bedding klus te doen zoals de jouwe, want ik heb ook nogal wat variatie gevonden met verschillende aanhaalmomenten.

Heb je geëxperimenteerd met de loopsteunclip (drukpunt??) in de x-22 voorkant?? Het lijkt geen verschil te maken voor mijn opstelling.

Ik vraag me af hoe "robuust" een 10/22 met een zware loop is in deze kolf - als hij "vrij zwevend" wordt gelaten, oefent de loop veel druk uit op de ontvanger wanneer hij naar de ene of de andere kant van het zeer royale loopkanaal in de kolf wordt gedwongen.

#30 ·
Hallo jongens (van beneden in Nieuw-Zeeland)

HĂ© bedankt Alabama voor het plaatsen van je resultaten. Ik werk momenteel met een Ruger HB (standaard maar voor een Kidd single stage trigger) in een Magpul X-22 kolf.

Ik sta op het punt om een ​​pilaar- en beddingklus te doen zoals de jouwe, want ik heb ook behoorlijk wat variatie gevonden met verschillende koppelinstellingen.

Heeft u geëxperimenteerd met de loopsteunclip (drukpunt??) in de x-22 voorkant?? Het lijkt geen verschil te maken voor mijn stet-up.

Ik vraag me af hoe "robuust" een 10/22 met een zware loop is in deze kolf - als hij "vrij zwevend" wordt gelaten, oefent de loop veel druk uit op de ontvanger wanneer hij naar de ene of de andere kant van de zeer royale loopkanaal in de kolf wordt gedwongen.
Hoi Tramper,
Mooie paar eilanden die je daar beneden hebt

Ik wou dat ik een beter beeld had van het documenteren van de "pilaar-bedding"-klus, zodat ik het had kunnen doorgeven. Laat me weten of ik op enigerlei wijze kan helpen. :bthumb:

Ik denk dat Magpul de steun een loopspanningsinzetstuk noemt.

Hoe dan ook, mijn aanbeveling zou zijn... doe je bedding/pilaar-klus zonder de inzet (of helemaal naar beneden gedraaid zodat hij de loop niet raakt)
Monteer alles plat, waterpas en strak en zorg ervoor dat de loop van voor naar achter en van zijkant naar zijkant vrij zweeft.
Laat alles 24 uur drogen... breek het uit elkaar en reinig het lossingsmiddel en monteer het opnieuw.

Zet wat lood op doel :snipersmi
Schiet met de vrij zwevende loop een paar groepen vanaf een bank om een ​​goede basis te krijgen voor waar de nauwkeurigheid is. Breng een beetje spanning tegen de loop en schiet nog een paar groepen. herhaal het proces totdat de groepen zich beginnen te openen en draai het weer naar beneden om de sweet spot te vinden.
Je zou kunnen ontdekken dat je loop het beter doet zonder enige druk, in dat geval zou ik hem gewoon verwijderen en in de range bag gooien.

Mijn specifieke loop schoot beter met een beetje druk aan de voorkant, dus ik liet hem erin nadat ik de sweet spot had gevonden.

Kun je de handen leggen op een Gunsmither V-block in jouw hoek van de wereld? Zo ja, dan doen ze goed werk bij het genezen van de fat barrel blues.

"The Fat Barrel Blues" dat klinkt als een goede titel voor een nummer... BB King, Stevie Ray Vaughan of iets in die richting. :cool:

Succes en laat ons weten hoe het afloopt :beerchug:

#31 · (Edited)
HĂ© bedankt Alabama - dus ik heb je gedachtegang gevolgd . . . .

Ik heb een pilaar gemaakt van een messing hardware slangfitting en die geĂŻnstalleerd.

De loop ingebed vanaf de achterkant van de X-22 loopinzet tot net voorbij de tweede inzet schroef - ongeveer het evenwichtspunt voor mijn loopactie.

Ik heb het geschoten met een partij Eley Club munitie die zeer goed is gebleken in andere geweren, maar voorheen vond deze 10/22 het niet zo leuk.

Resultaten - 3 opeenvolgende groepen @50 yards 0,45", 0,49", 0,53". Ik denk dat je dat resultaat wel leuk zou moeten vinden!

Het assortiment wapenonderdelen hier beneden is vrij beperkt, ik zou graag een "gunsmither" blok willen proberen, maar het is een beetje een probleem om er een te laten sturen . . . .

#32 ·
HĂ© bedankt Alabama - dus ik volgde je gedachtegang . . . .

Maakte een pilaar van een messing hardware winkel slangfitting en installeerde deze.

Bedde de loop van de achterkant van de X-22 loopinzet tot net voorbij de tweede inzet schroef - ongeveer het evenwichtspunt voor mijn loopactie.

Schoot het met een partij Eley Club munitie die zeer goed is gebleken in andere geweren, maar voorheen vond deze 10/22 het niet zo leuk.

Resultaten - 3 opeenvolgende groepen @50 yards 0,45", 0,49", 0,53". Ik denk dat je dat resultaat wel leuk zou vinden!

Het assortiment wapenonderdelen hier beneden is vrij beperkt, ik zou graag een "gunsmither" blok willen proberen, maar er een laten sturen is een beetje een probleem . . . .
Tramper

Gefeliciteerd met het sorteren van die squishy Magpul voorraad. Ook gefeliciteerd met het schieten van een aantal geweldige groepen... .5s en Sub .5s zijn geweldig, vooral met een meestal standaard rig :bthumb::bthumb:

Ik ben benieuwd, heb je de loopspanning inzetstuk behouden?
Zo ja... zou je zeggen dat lichte, gemiddelde of zware druk nodig was om de sweet-spot te bereiken?
Ook, merkte je dat nu bij het aandraaien van de actieschroef... wanneer deze stopt, deze vast zit zonder dat de torq-instelling hoeft te worden achtervolgd?

Goed gedaan :beerchug:

#33 ·
Bedankt. Voor een in massa geproduceerde synthetische kolf lijkt de Magpul me best goed, het materiaal is vrij "stevig" en stijf. Bij de mijne klikt de actie mooi en stevig vast aan de achterkant van de kolf.

Voordat ik de pillar installeerde, draaide ik de actieschroef aan met 15 inch-pond, nu met een pillar voelde het beter aan bij 20 - stevig vastgeklikt zou je kunnen zeggen.

En de loopspanningsinzet - ik heb hem voor de eerste test weggelaten, wat de juiste aanpak voor mijn geweer is gebleken.

Proost en bedankt voor de inspiratie om met dit geweer door te zetten!

#34 · (Edited)
Ik ging op zoek naar een draad over Feddersen-lopen, zodat ik kon melden dat ik erg blij ben met de 18" .920 loop die ik op mijn Ruger-ontvanger heb geplaatst met een afgestemde fabrieks-trekker en een oude Gatewood-kolf, waarvan ik de loop over de volledige lengte heb ingebed, maar niet de actie. Dit geweer is opgezet om mijn 25 yd geweer te zijn voor informeel schieten op doelen en af ​​en toe ongediertebestrijding. Ik schoot er onlangs een IR50/50-doel mee, waarbij ik over windvlaggen schoot, vanaf een solide tweedelige rust, en op 2 schoten na waren alle 10's (0,25" tienring) met een behoorlijke X-telling. De twee missers waren toen ik aanhield voor een windconditie en de wind bij het schot afnam en de kogel ging waar ik aanhield; mijn fout. Ik was onder de indruk en dat was de andere schutter op de baan ook, die vroeg of hij mijn doelwit mee naar huis mocht nemen nadat hij het uit de recyclebak had gehaald. Mijn conclusie: dit is een goede loop. Met een beetje hold-over en hold-off toen de vlaggen dat vereisten, rinkelde ik een 8" stalen gong op onze baanlimiet van 150 yd.

Ik wil alleen mijn $.02 toevoegen. Schieten met een .22 randvuur op elke afstand van 50 yd of meer zonder windvlaggen en de mogelijkheid om ze te lezen om de juiste hold-off te bepalen, gaat meer over geluk hebben met de gunstige omstandigheden dan het verstrekken van informatie over de capaciteit van een geweer. Windcondities, die de kogel verplaatsen, zullen meer te zeggen hebben over waar je kogel inslaat dan het inherente nauwkeurigheidspotentieel van het geweer. Wanneer je windvlaggen plaatst, zul je versteld staan ​​van hoeveel verschillende condities (snelheid en richting) er over een bepaald bereik voorkomen. 100 yd (of verder) groepen vertellen je echt niets over het nauwkeurigheidspotentieel van je geweer, tenzij je vlaggen hebt en echt ervaren en bekwaam bent in het begrijpen van wat ze je vertellen over de juiste hold-offs voor het gebruikte kaliber/de gebruikte lading.

#37 ·
Niet slecht, vooral gezien de gebruikte munitie. Als/wanneer munitie weer beschikbaar komt, probeer dan wat standaard snelheid match munitie zoals SK Match, Lapua Center-X of Eley Match. Ik heb mijn 10/22 deze week weer op 25 yds geschoten en twee 5-schots groepen geschoten die gemiddeld .192" waren. Ik schoot met Eley Match munitie. De trekker op dat geweer is een papperige 3lb 10 oz. Ik heb deze week de knoop doorgehakt en een Kidd single stage 2 lb trekker besteld. Dat kan een beetje helpen en zelfs als die trekker de groepsgrootte niet verkleint, zou hij aan moeten voelen als de meeste van mijn andere .22's, die mooi en scherp zijn tussen de 2-3 lbs.

#39 ·
Niet precies wat ik bedoelde, of misschien wel. Vanwege de dingen die je noemde, wordt de schutter de grootste factor bij het schieten op 100 yards+ omdat ze rekening moeten houden met al die dingen bij elke keer dat ze de trekker overhalen. Op 25 yards kunnen de meeste mensen hun kogels door vrijwel hetzelfde gat schieten, zelfs met een redelijk goede combinatie van wapen/munitie. Als je naar 50 yards gaat, begin je echt het verschil tussen munitie en de schutter te merken. Op 100 yards wordt alles gecombineerd. Dus ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat we vrijwel hetzelfde zeggen.

#40 · (Edited)
Absoluut, de wind 'dopen' is HET ding als je op 50 yards en verder schiet. Hoe verder je gaat, hoe moeilijker het wordt. Zelfs als ik op 25 yards schiet, zet ik een windvaan neer. Op 50 yards wil ik minstens 4 vlaggen daar hebben en op 100 yards zouden er nog eens 4 volstaan voor echt serieus werk. Op 50 yards is het niet ongewoon om naar je vlaggen te kijken en te zien dat ze in verschillende richtingen wijzen. Dan is het een kwestie van uitzoeken welke omstandigheden de vlaggen je laten zien die de meeste invloed zullen hebben op je kogel. Proefschoten zijn je vrienden in dergelijke situaties.