Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

CZ 457 op de ontvanger gemonteerde diopter

24K views 32 replies 22 participants last post by  TheOtherLeft  
#1 · (Edited)
Heb vorige week een 457 Lux opgehaald en ik denk dat ik er een van de fatsoenlijke heb: kroon en slagpin zien er goed uit, het hout heeft een marginaal interessante tekening en de loop zweeft vrij. Ik heb nog niet met een borescope gekeken, maar hij schiet in de buurt van 1 MOA met SK Rifle Match en dat is goed genoeg voor mij. Het is mijn eerste CZ-geweer en mijn eerste randvuurgeweer met fatsoenlijke ijzeren vizieren en ik vind het erg leuk.

Een kleine teleurstelling is dat de 457-actie het niet langer toestaat om de Williams FP-CZ-ontvanger peep sights te monteren. De grendelhendel zit verder op de grendelbody en het vizier steekt te ver naar rechts van de zwaluwstaart uit om te kunnen cycleren. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat de 455 Tech-Sights om dezelfde reden ook niet zouden werken. Ik neem aan dat de JP Custom 452/455-aperturen op het 457-fabrieksachtervizier passen, maar ik geef de voorkeur aan een langere vizierradius.

Weet iemand of er een op de ontvanger gemonteerd peep sight is die op de 457 werkt? Ik weet dat de eerste accessoires die voor de 457 zijn gemaakt net beginnen uit te druppelen, maar het hoeft alleen maar iets te zijn dat aan een 11 mm zwaluwstaart kan worden bevestigd en niet zo veel aan de rechterkant uitsteekt. Ik stel me voor dat misschien een van de 452/455-opties zou kunnen werken met een zwaluwstaartverhoger en een alternatief voorvizier, maar dat zou de lijnen van een mooi geweer verpesten.

#2 ·
Oh, juist. Om een mogelijk antwoord op mijn eigen vraag te opperen: het lijkt erop dat het Skinner-vizier voor de 455 geschikt is?

Misschien iets moeilijker af te stellen dan de Williams met de richtknoppen, maar waarschijnlijk de beste keuze die nu beschikbaar is.

#5 ·
Bekijk Pyramid Air, een verkoper van luchtgeweren, voor hun Williams-vizier. Ik weet vrij zeker dat sommige luchtgeweersites een Williams met richtknoppen zullen hebben die werken. Waar ik de mijne zonder knoppen heb gekregen.

#6 · (Edited)
Tech Sights

Net van de telefoon met Tech Sights en ze zeggen dat de TSM 120 cz gemaakt voor de 455 op de 457 gemonteerd kan worden, maar voor de uitwerpopening...het hangt een beetje over de opening, maar hindert de uitwerping niet. Ik weet niet zeker of ik het zo ver van mijn oog wil hebben.

Wat heb je uiteindelijk gebruikt alsrspr?

#14 ·
Net van de telefoon gekomen met Tech Sights en ze zeggen dat de TSM 120 cz gemaakt voor de 455 op de 457 gemonteerd kan worden, maar voor de uitwerpopening...het hangt een beetje over de opening, maar hindert de uitwerping niet. Ik weet niet zeker of ik het zo ver van mijn oog wil hebben.?
Aughh, wat een teleurstelling! Ik vraag me af of Tech Sights een nieuwe versie voor de 457 Scout gaat maken die dichter bij de achterkant gemonteerd kan worden.

#8 ·
Ik heb een paar van de op de loop gemonteerde richtmiddelen van Skinner gebruikt - Ze werken geweldig - Ik weet dat ze verder naar voren zitten dan je wilt, maar het zijn geweldige richtmiddelen en werken erg goed. Skinner-mensen zijn de besten - bel en bespreek het - ze zijn een heel goed bedrijf.

#9 ·
NECG

New England Custom Gun Service toont een dioptervizier en zegt dat het past op 1/2 en 11 mm ontvangergroeven. Volledig verstelbaar maar geen knoppen. $90. Ik gebruik hun center fire producten al jaren en kan de kwaliteit bevestigen. Misschien de moeite waard om te bekijken.

#13 ·
Ik kan je het model niet vertellen, maar ik heb een Williams op mijn 457 scout en ik ben er dol op.
Dat is een WGRS, Williams zou je moeten kunnen vertellen welk model op een 11 mm zwaluwstaart past, waarschijnlijk moet je het vizier aan de voorkant een flink stuk omhoog zetten om ermee te kunnen werken.

#11 ·
Oude post, ik weet het, maar is er nieuws over welke modellen op dit moment werken? Niet al te veel recente berichten over CZ 457 Apetrture\Peep sights. Idealiter zou ik er graag een willen met knoppen voor mijn zoon die 4H schiet. Ik wil een trainingsmodel voor hem aanschaffen.

iron85, het model dat je gebruikte lijkt op een WGRS-serie?

Bedankt, Travis

#15 · (Edited)
Niet mijn foto of geweer, maar dit is zojuist op Reddit geplaatst. Een MTR met AnschĂĽtz dioptervizier en een klem voor het korrel. Natuurlijk zou een Trainer-geweer een andere opstelling voor het korrel hebben, maar je hebt altijd opties. Ook, als je BRNO matchvizieren of een oude BRNO met de dioptervizieren zou kunnen bemachtigen, zou dat een optie kunnen zijn.

#21 · (Edited)
Zijn er updates voor dit? Ik heb een 457 Premium en heb er gisteren voor het eerst mee geschoten met de ladder vizieren. Mijn oude ogen hebben iets beters nodig op het gebied van ijzeren vizieren. Ik wil het CZ-korrel behouden als dat kan.

Tot nu toe lijkt het erop dat Skinner, Williams & J&P Products werken. Sommige kunnen echter werken, bijvoorbeeld NECG en Tech Sights.

Is de 455 zwaluwstaart anders dan de 457, want ik vraag me af waarom sommige fabrikanten alleen de 452/455 vermelden, maar niet de 457? Gebruiken ze allebei een 11 mm?

Ik vind de J&P-inzetstukken leuk, maar ze verzenden niet naar Australië :(

EDIT: Williams AG en FP vizieren kunnen alleen voor de bout worden gemonteerd volgens Williams https://shop.williamsgunsight.com/ecommerce/p/5dairguns-ag-070809 en https://shop.williamsgunsight.com/ecommerce/p/fpairgun-ag-014168

#26 ·
Grote dank voor de foto's.

Dus wat is de consensus over welke beter/nauwkeuriger is: Williams of Skinner voor de 457-toepassing? De Williams lijkt meer aanpassing te hebben, omdat je de opening op de Skinner op/neer moet draaien. De Skinner kan echter verder terug op de ontvanger worden gemonteerd.