Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

CZ 457 Premium

2K views 24 replies 18 participants last post by  Groupshooter  
#1 ·
Zoveel over het verminderen van de voorraad - :banghead: bij mijn normale maandagochtendstop bij de LGS vond ik een CZ 457 Premium 22 LR in de sectie voorheen in bezit. Gedocumenteerd ANIB met originele doos en papierwerk, wat precies dat bleek te zijn. Dit was een creatie uit 2022 en voldeed aan het ANIB-label, want er was geen gebruiksspoor op de kolf, het mechanisme of de loop. De originele doos, verpakkingsmaterialen en documentatie waren allemaal intact. Het hout is redelijk, maar niet wat ik een loterijwinnaar zou noemen. En op basis van wat ik eerder had onderzocht, kon ik het verkrijgen voor een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Dus het was een gemakkelijke beslissing om nog een CZ in de collectie op te nemen.

Op de werkbank haalde ik de kolf eraf en deed mijn normale inspectie en reiniging van elke toevoeging:
  • Ik heb een klein stukje elektriciteitstape op de terugstootnok geplakt zodat deze niet uit de kolf valt.
  • De grub-schroeven van de loop gecontroleerd op 40 inch lbs.
  • De kolf afgeveegd met Renaissance-was.
  • Een paar wattenstaafjes in de loop gestoken die er schoon uitkwamen.
  • Voorzichtig het serienummer op de onderkant van de bout weggeveild.
  • Het mechanisme weer in de kolf geplaatst en de schroeven van het mechanisme aangedraaid tot 20 inch lbs.
  • De loop gecontroleerd op free float - alles ziet er goed uit
  • Handmatig een paar scherpe patronen door het meegeleverde stalen magazijn gecirculeerd - alles werkt goed
  • Een laser-boorsight uitgevoerd op de ijzeren vizieren.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen over een richtkijker of wat eerste werk met de geïnstalleerde vizieren. :unsure:

#7 ·
Dat is een aantrekkelijk geweer. Ik heb een idee van wat de nieuwe retailprijs is en als ik die LNIB met een serieuze korting zou zien, zou ik mijn eerste 457 hebben. Ik ben tegengehouden door de premium prijs voor een Premium geweer en ze zijn nooit in mijn voorkeur 22mag. Of als ze dat wel waren, zou de premium prijs een probleem kunnen zijn geweest. Ik probeer alleen beschikbare contanten uit te geven en niet te diep in plastic schulden te geraken. Hoe meer ik daarnaar kijk, hoe meer ik denk dat een Premium mijn eerste 457 zou kunnen zijn. Ik heb een kleine voorraad scopes om uit te kiezen. Inclusief enkele die zouden werken voor 22LR.

Goed gedaan met de foto's ook. Ik denk dat CZ credits nodig heeft voor de afwerking van de kolf. Voor Premium dollars zullen ze de modder verwijderen. Je hebt het goed gedaan, ervan uitgaande dat het een goede prijs was.

#13 ·
Zoveel over het verminderen van de voorraad - :banghead: bij mijn normale maandagochtendstop bij de LGS vond ik een CZ 457 Premium 22 LR in de sectie voorheen in bezit. Gedocumenteerd ANIB met originele doos en papierwerk, wat precies dat bleek te zijn. Dit was een creatie uit 2022 en voldeed aan de ANIB-tag, want er was geen gebruiksspoor op de kolf, actie of loop. De originele doos, verpakkingsmaterialen en documentatie waren allemaal intact. Het hout is redelijk, maar niet wat ik een loterijwinnaar zou noemen. En op basis van wat ik eerder had onderzocht, kon ik het verwerven voor een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Het was dus een gemakkelijke beslissing om nog een CZ in de collectie op te nemen.

Op de werkbank haalde ik de kolf eraf en deed ik mijn normale inspectie en reiniging van eventuele toevoegingen:
  • Ik heb een klein stukje elektriciteitstape op de terugstootnok geplakt zodat deze niet uit de kolf valt.
  • Voorzichtig het serienummer op de onderkant van de bout gevijld.
  • De actie weer in de kolf gemonteerd en de actieschroeven aangedraaid tot 20 inch lbs.
  • De loop gecontroleerd op free float - alles ziet er goed uit
  • Handmatig een paar scherpe patronen door het meegeleverde stalen magazijn gecycled - alles werkt goed
  • Een laser bore sight uitgevoerd op de ijzeren vizieren.
Ik twijfel nog steeds over een richtkijker of wat eerste werk met de geïnstalleerde vizieren. :unsure:

View attachment 577499

View attachment 577500
Mooi geweer. Ik zou graag een korrel als die op mijn Lux willen plaatsen die ik als mijn off-hand geweer gebruik.

#14 ·
Prachtig geweer. Ik zou graag een vizier zoals dat op mijn Lux willen plaatsen die ik als mijn off-hand geweer gebruik.
Je kunt het vizierblad op je geweer vervangen (ervan uitgaande dat je geweer een 457 Lux is). CZ heeft ze op dit moment misschien niet op voorraad. Als ze het hebben, kan het zijn dat het is gelabeld als voor een 527, maar het is dezelfde vizierinzet. Ik had er een en heb hem een paar maanden geleden naar een ander lid gestuurd toen hij zocht en CZ niet op voorraad was.

#17 · (Edited)
Vanmorgen ben ik langs een andere LGS gegaan en ze hadden een paar 600's met hetzelfde kolfontwerp. Ik heb een 457 Lux die een lotto-houtwinnaar was, en ik geef toe dat het een soort safe queen is. Ik herinner me dat de eerste vijf schoten van CCI Std Vel in hetzelfde gat gingen toen ik de richtkijker op 50 yards inschoot. Ik denk dat ik de Lux & Premium in een head-to-head rangesessie zal moeten vergelijken.

Ik gok dat het dezelfde kolfafmetingen heeft als die van de 600 Lux, maar geen van beide was zo mooi als die van mijn Premium. Een blinde eekhoorn stuit op een noot ;) en ja, de prijs van $557 plus belasting heeft de beslissing behoorlijk beïnvloed.

#21 ·
Zoveel over het verminderen van de voorraad - :banghead: bij mijn normale maandagochtendstop bij de LGS vond ik een CZ 457 Premium 22 LR in de sectie voorheen in bezit. Gedocumenteerd ANIB met originele doos en papierwerk, wat precies dat bleek te zijn. Dit was een creatie uit 2022 en voldeed aan de ANIB-tag, want er was geen gebruiksspoor op de kolf, het mechanisme of de loop. De originele doos, verpakkingsmaterialen en documentatie waren allemaal intact. Het hout is redelijk, maar niet wat ik een loterijwinnaar zou noemen. En op basis van wat ik eerder had onderzocht, kon ik het kopen voor een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Dus het was een gemakkelijke beslissing om nog een CZ in de collectie op te nemen.

Op de werkbank haalde ik de kolf eraf en deed ik mijn normale inspectie en reiniging van eventuele toevoegingen:
  • Voorzichtig het serienummer op de onderkant van de bout weggevijld.
  • Het mechanisme weer in de kolf gemonteerd en de schroeven van het mechanisme aangedraaid tot 20 inch lbs.
  • Controleer de loop op free float - alles ziet er goed uit
  • Handmatig een paar scherpe patronen door het meegeleverde stalen magazijn gecycled - alles werkt goed
  • Een laser-boorsight uitgevoerd op de ijzeren vizieren.
Ik twijfel nog over een richtkijker of wat eerste werk met de geïnstalleerde vizieren. :unsure:

View attachment 577499

View attachment 577500
Geweldig! Ik ben dol op de trekker van mijn 457 American

#22 ·
De ogen zijn gewoon niet betrouwbaar genoeg om te genieten van wat het geweer met ijzeren vizieren kan, dus heb ik uiteindelijk een richtkijker op de Premium gezet. Ik had een reserve CZ-rail, en dit was de laatste van mijn Vortex Crossfire II 6-18 x 42 V-Brite Target Dot richtkijker voorraad. Het is een beetje hoger dan ik zou willen, maar de wangsteun op de kolf helpt. Ik gok dat deze niet veel tijd op de schietbaan zal doorbrengen met alle andere CZ 45x geweren ... maar ik kon de prijs gewoon niet laten liggen.

#24 ·
De ogen zijn gewoon niet betrouwbaar genoeg om te genieten van wat het geweer kan met ijzeren vizieren, dus ik heb een richtkijker op de Premium gezet. Ik had een reserve CZ-rail, en dit was de laatste van mijn Vortex Crossfire II 6-18 x 42 V-Brite Target Dot richtkijker voorraad. Het is een beetje hoger dan ik zou willen, maar de wangsteun op de kolf helpt. Ik gok dat deze niet veel tijd op de schietbaan zal doorbrengen met alle andere CZ 45x geweren ... maar ik kon de prijs gewoon niet laten liggen.

View attachment 584481

View attachment 584482
Mooi geweer! Dit is wat ik met mijn 457 American heb gedaan. Ik heb een lokale dame gevraagd om deze wangverhoger te maken.
Image
Image

#23 ·
Dat zal je zeker een goed beeld geven van het doel. Ik gebruik reserveonderdelen en schiet met een nieuw wapen. Idee voor de lange termijn: Een andere optie zou iets zijn als een 4x, 1-4 of 1-5 met een rechte buis die laag naar beneden zou gaan. Dit is een 1-5, slechts als voorbeeld van de beschikbare grootte en vorm. Geen kieskeurige rail nodig. Het zou veel beter geschikt zijn voor die kolf. Ik heb een VIII zo goedkoop gekregen dat ik het niet zal zeggen uit angst niet geloofd te worden. Veel fabrikanten hebben een dergelijke richtkijker aangeboden en je zou hem gewoon op je volglijst kunnen zetten.