Zoveel over het verminderen van de voorraad -
bij mijn normale maandagochtendstop bij de LGS vond ik een CZ 457 Premium 22 LR in de sectie voorheen in bezit. Gedocumenteerd ANIB met originele doos en papierwerk, wat precies dat bleek te zijn. Dit was een creatie uit 2022 en voldeed aan het ANIB-label, want er was geen gebruiksspoor op de kolf, het mechanisme of de loop. De originele doos, verpakkingsmaterialen en documentatie waren allemaal intact. Het hout is redelijk, maar niet wat ik een loterijwinnaar zou noemen. En op basis van wat ik eerder had onderzocht, kon ik het verkrijgen voor een prijs die ver onder de marktwaarde lag. Dus het was een gemakkelijke beslissing om nog een CZ in de collectie op te nemen.
Op de werkbank haalde ik de kolf eraf en deed mijn normale inspectie en reiniging van elke toevoeging:

Op de werkbank haalde ik de kolf eraf en deed mijn normale inspectie en reiniging van elke toevoeging:
- Ik heb een klein stukje elektriciteitstape op de terugstootnok geplakt zodat deze niet uit de kolf valt.
- De grub-schroeven van de loop gecontroleerd op 40 inch lbs.
- De kolf afgeveegd met Renaissance-was.
- Een paar wattenstaafjes in de loop gestoken die er schoon uitkwamen.
- Voorzichtig het serienummer op de onderkant van de bout weggeveild.
- Het mechanisme weer in de kolf geplaatst en de schroeven van het mechanisme aangedraaid tot 20 inch lbs.
- De loop gecontroleerd op free float - alles ziet er goed uit
- Handmatig een paar scherpe patronen door het meegeleverde stalen magazijn gecirculeerd - alles werkt goed
- Een laser-boorsight uitgevoerd op de ijzeren vizieren.