Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement
41 - 60 of 97 Posts
Ik gebruik een riem die gemaakt is om eenden te dragen. Er zijn ruimtes voor wel 10 eenden. Vijf aan elke kant. Aan elke kant zitten kleinere riempjes met een ring die gebruikt kan worden om een lus te vormen die ik over de kop of achter de schouders schuif. De lus trekt aan en houdt het eekhoorntje stevig vast. Ik kan het laten vallen als dat nodig is en de eekhoorns komen niet uit de afzonderlijke lussen. Het middengedeelte is gemaakt om gemakkelijk met één hand te dragen. Het vouwt op en glijdt in een achterzak voordat je het nodig hebt. De stof is gemaakt om bloed af te stoten, schoon te wassen en snel te drogen.

Ik gebruik altijd de groene stok die aan beide uiteinden is geslepen, ongeveer 4-5" lang. Die is geschikt voor 5 eekhoorns, de limiet in Kansas. Nadat ik er tientallen heb gesneden, vind ik ze in jaszakken, vestzakken, achter in mijn voertuig of op mijn werkbank. Er is iets unieks bevredigends aan het zitten onder een eik, terwijl je een nieuwe stok snijdt in afwachting van het vullen ervan met eekhoorns. Terwijl ik dit schrijf, ben ik enthousiast over mijn jacht volgende week, als het weer het toelaat. Ik heb toestemming gekregen, heb 5 geweren om uit te kiezen, voldoende munitie en worstel met een beslissing. Vraag ik een vriend om mee te gaan of ga ik alleen? Maar hoe dan ook, ik zal er zijn.......... snijden en uitkijken naar mijn volgende doelwit.

Ik draag ze niet. Ik vlies en ontweid ze en snijd ze zo snel mogelijk in vieren. Ik draag gebruikte broodzakken en doe de stukken in de zak om te worden gewassen en verpakt als ik thuiskom. De in stukken gesneden eekhoorns gaan in de zak van een jachtvest of jas. Ik heb een koelbox in de auto en laat ze daar in voor de reis naar huis. Ik wacht niet graag tot ze koud zijn om ze te villen. Warme eekhoorns zijn veel gemakkelijker schoon te maken.

• Like
Reactions: Lerrab
Ik maak ze schoon zodra ze de grond raken. Ik vind het veel gemakkelijker om schoon te maken als ze warm zijn. Ze stoppen onderdelen in een gallon ziplock in mijn achterzak van mijn vest. Maak de laatste haren etc. schoon bij thuiskomst.

Ik gebruikte mijn vest met een water-/bloedbestendige wildzak. De daglimiet was 4, maar dit jaar 6. Misschien een grotere tas nodig 😂
Mijn vrouw zegt dat we dit jaar de populatie boomratten moeten verminderen. Twee keer hebben de knaagdieren gaten in onze gevelbekleding geknaagd. Dezelfde plek, zelfs nadat we de gevelbekleding hadden vervangen. Moest de daders uitschakelen. Niets anders zou ze weghouden.

Geen eekhoornverhaal, maar toen ik in North Dakota gestationeerd was, ging ik vaak op fazantenjacht. Ooit kwam een "dode" haan weer tot leven in de buidel van mijn jachtvest. Dat is een interessante ervaring.

Ik gebruik gewoon een geslepen stok met een vork aan één uiteinde. Scheur de 2 buitenste tenen naar het lichaam toe. Steek de geslepen stok tussen de pezen en de botten van de rest van de voet. Gemakkelijk te dragen...taai,,stil.. Ik draag het met de hand voor de netheid. Laat het vallen bij het schieten, gebruikte een vest toen ik jonger was, maar het was te warm, zoals in Missouri, waar we van Memorial Day tot eind van het jaar op eekhoorns jagen.

Ik droeg een canvas schoudertas met Walmart-zakken erin. Elk bloederig eekhoorntje ging in zijn eigen Walmart-zak.

Ik jaagde niet ver van huis en kwam thuis na het doden van 2 of 3 eekhoorns (soms was het wild nog warm). Eenmaal thuis verwerkte ik de eekhoorns met het gereedschap in mijn werkplaats - bankschroef voor een derde hand indien nodig, een goede scherpe zijkniptang, een goed scherp mes, kranten en zeep en water.

De Walmart-zakken werden verder gebruikt om ongebruikte onderdelen in te bewaren, die dan soms in de houtkachel werden gecremeerd. :eek:

Nu schiet ik ze gewoon van de vogelvoeders af.
alles wat je nodig hebt is je mes en je voet, je kunt die eekhoorn in 30 seconden villen met oefening ~~~ youtube had er een video over. ~~JMJ~~

Hier in Florida gebruik ik een plastic boodschappentas waar ik de handvatten aan elkaar kan knopen. Het houdt de vliegen weg!

41 - 60 of 97 Posts