Rimfire Central Firearm Forum banner
  • Whether you're a greenhorn or a seasoned veteran, your collection's next piece is at Bass Pro Shops. Shop Now.

Advertisement

1951 Supermatic met accessoires

587 views 6 replies 3 participants last post by  John J Stimson II  
#1 ·
Vandaag gevonden: de Olympische loop en de slede zijn in perfecte staat. Ik weet niet zeker wie de grepen heeft gemaakt, maar ze zijn erg comfortabel.

#3 ·
Heb dit vandaag gevonden, de Olympic loop en de slede zijn mint. Ik weet niet zeker wie de grepen heeft gemaakt, maar ze zijn erg comfortabel.

View attachment 582519
Interessante verzameling onderdelen.

U zegt dat het een Supermatic uit 1951 is. Dat zou het eerste jaar zijn voor de hendelnaamontwerpserie en het bleef het omhulde breukontwerp en de hendelontmanteling van de vorige hendelletterontwerpserie gebruiken. De hendelontmanteling en de geribbelde loop met kruisvormig zwaluwstaartvizier bevestigen de ontwerpserie.

Een 1951 zou zijn geleverd met de oudere vingervormige magazijnen die nooit in cadmiumplaat verkrijgbaar waren. Deze nieuwe, door Harry Swefreid ontworpen magazijnen in lipstijl waren pas begin 1953 verkrijgbaar en toen niet in cadmiumgeplateerde vorm. De magazijntekening Revisie F van 27-2-1954 was de overstap naar cadmiumgeplateerde magazijnen.

De 4,50" Olympic loop is voor een 101 ontwerp serie pistool, wat de tweede generatie na de jouwe is. Als mijn observatie correct is, past hij niet in je frame.